۱۳۹۷/۰۲/۰۹
۱۰:۱۱ ب٫ظ

کتاب‌هایی با موضوع قانون‌ اساسی در صدر پرفروش ترین کتاب‌های مصر قرار گرفته است. چاپ کتاب‌هایی از نمایندگان ریاست جمهوری و همچنین کتاب‌هایی از گروه‌هایی چون اخوان المسلمین و سلفی‌ها نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این روزها بیشتر چه کتاب‌هایی در مصر به چاپ می‌رسد؟

اوضاع و احوال سیاسی کشور مصر در چند وقت اخیر دستخوش تغییرات مختلفی بوده است و این تحولات آثار خود را در موضوعات مطرح شده و در بازار نشر و چاپ کتاب به خوبی نشان داده است. در واقع مردم مصر این روزها به فکر ساخت هر چه بهتر آینده خود هستند و نویسندگان کتاب‌های مختلف نیز با غنیمت شمردن این جریان فراگیر، موضوعات روز مردم را برای نوشتن و تالیف کتاب‌های جدید خود در نظر گرفته‌اند.

به نقل از سایت خبری البوابه، این روزها کتاب‌هایی با موضوع قانون‌ اساسی در صدر پرفروش ترین کتاب‌های مصر قرار گرفته است.

طبق این گزارش در این حال و هوایی که در مصر جاری است و هنوز بوی انقلاب می‌دهد، مردم تمام هم و غم خویش را برای حفظ دستاوردهای انقلاب و ساخت آینده بهتر معطوف کرده‌اند.

چاپ کتاب‌هایی از نمایندگان ریاست جمهوری و همچنین کتاب‌هایی از گروه‌هایی چون اخوان المسلمین و سلفی‌ها نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این لیست، مولفات محمد حسنین هیکل در صدر کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. سه عنوان «مصر به کدام سو می‌رود؟»، «در مصر چه گذشت؟» و ««روزگار مبارک از منصب تا میدان التحریر» سه کتاب اخیر این نویسنده می‌باشد که توسط انتشارت الشروق به چاپ رسیده است. 

حسنین درمورد موضوع این سه کتاب می‌گوید: من در این کتاب‌ها سعی کردم که حوادث اخیر مصر را به ثبت برسانم. البته در هر کدام از این کتاب‌ها مطالبی نیز وجود دارد که به روزهای پیش از رفتن حسنی مبارک مرتبط است و اتفاقات آن روزها را در بطن خود دارد. او در توضیح مطالب مربوط به روزگار حسنی مبارک گفته است: آن دوره از تاریخ هنوز در ما وجود دارد و ما نیز هنوز در آن دوره را با خود حمل می‌کنیم. در واقع برای فهم بهتر تاریخ مصر باید از روزهای پیش از انقلاب آغاز کرد. 

حضور پربار و چشمگیر کتاب‌های متنوع با موضوع سیاست مانع از شرکت کتاب‌های ادبی در این بازار نشده است و شعر، داستان و نوشته‌های ادبی نیز در کنار آن‌ها به رقابت می‌پردازند. نگاهی به لیست  کتاب‌های ادبی مصر نشان از آن دارد که در این مدت، موضوعات ادبی توسط انتشاراتی‌های مهم‌ مصر به چاپ رسیده و با استقبال خوبی نیز از جانب مردم روبرو شده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-30