۱۳۹۹/۰۳/۰۶
۱۰:۲۷ ق٫ظ

پادشاه عربستان سعودی صبح امروز سه شنبه ۶ خردادماه، دستور بازگشایی همه مساجد این کشور به استثنای مساجد مکه را صادر کرد.

بازگشایی مساجد سراسر عربستان غیر از مکه

به گزارش الأمه:

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که ملک سلمان، پادشاه سعودی دستور داده است مساجد این کشور از یکشنبه آینده به مدت ۲۰ روز با رعایت تدابیر پیشگیرانه بازگشایی شود. اما برگزاری نمازهای جماعت در حرمین شریفین همچنان با تعداد محدود نمازگزاران انجام خواهد شد.

براساس این تصمیم، محدودیت‌های کرونا نیز کاهش پیدا کرده و تعلیق حضور افراد در وزارتخانه‌ها، ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی رفع شده است. همچنین فعالیت‌های اداری براساس قوانین پیشگیرانه از سر گرفته می‌شود.

ملک سلمان همچنین با تغییر زمان عبور و مرور در سراسر این کشور به جز مکه مکرمه موافقت کرده است بدین ترتیب، این زمان از ساعت ۶ صبح تا ۳ عصر پنجشنبه تا شنبه هفته بعد اجرا خواهد شد.

عربستان سعودی برای نخستین‌بار پس از بسته شدن ورودی‌های شهرها، اجازه رفت‌و آمد خودروهای ویژه میان شهرهای مختلف را در زمان منع آمد و شد، صادر کرده است.

براساس تصمیمات جدید پادشاه عربستان، اجازه فعالیت مجدد برخی کارهای اقتصادی و تجاری نیز صادر شده است. اما این اجازه شامل آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی و سینماها نخواهد شد.

براساس آخرین آمارها از تعداد مبتلایان به کرونا، تا صبح سه شنبه، ۶ خردادماه، حدود ۷۵ هزار نفر در عربستان سعودی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۹۹ نفر از آنها جان باخته‌اند.

 

منبع: ایکنا