۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۴:۳۴ ب٫ظ

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط‌، كانال دو شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي به نقل از يك مقام مسئول دولت اين رژيم نسبت به پيامدهاي مستقيم به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين در نشست آينده مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر هشدار داد.

با هراس از به رسمیت شناختن جهانی کشور فلسطین؛ صهیونیست‌ها برای “سونامی سپتامبر” آماده می‌شوند

يك مسئول رژيم صهيونيستي نسبت به پيامدهاي به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين از سوي كشورهاي عضو سازمان ملل هشدار داد.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط‌، كانال دو شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي به نقل از يك مقام مسئول دولت اين رژيم نسبت به پيامدهاي مستقيم به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين در نشست آينده مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر هشدار داد.

اين مقام مسئول درباره آنچه در سرزمين‌هاي اشغالي به "سونامي سپتامبر" معروف شده، اظهار كرد كه به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين پيامدهاي زيادي براي اسرائيل خواهد داشت.

اين مقام صهيونيستي پيامدهاي مذكور را براي اين رژيم به شرح ذيل آورده است:

1- جهان ديدگاهش را در مورد اسرائيل از يك كشور اشغالگر به يك كشور تجاوزگر تغيير خواهد داد.

2- احتمال دارد، كشورهايي كه فلسطين را به رسميت بشناسند اسرائيل را تحريم اقتصادي كنند و از مبادلات تجاري با آن ممانعت كنند و مساله از تحريم كالاهاي شهرك‌نشين‌ها در كرانه باختري فراتر رود.

3- بيرون كردن اسرائيل از سازمان‌هاي اقتصادي بين‌المللي

4- جهان شروع به اعمال فشار عليه اسرائيل كند تا اجازه تاسيس يك فرودگاه بين‌المللي در كشور مستقل فلسطين در كرانه باختري را صادر كند.

اين مسئول رژيم صهيونيستي اعلام كرد: براساس پيش بيني‌هاي رسمي اسرائيل 180 كشور عضو سازمان ملل، كشور مستقل فلسطين را به رسميت خواهند شناخت، شش كشور آن را به رسميت نخواهند شناخت و شش كشور ديگر نيز به آن راي ممتنع خواهند داد.

اين منبع آگاه اسرائيلي اظهار كرد:‌ بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل خطرهاي بزرگ به وجود آمده از تلاش‌هاي فلسطينيان جهت به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين را درك كرده به همين خاطر تصميم گرفته تا سفرهاي زيادي به بسياري از كشورهاي جهان و كشورهاي اروپايي انجام دهد تا آنها را به ممانعت از به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين ترغيب كند.

به گفته‌ي اين مقام مسئول رژيم صهيونيستي، نتانياهو اميد زيادي به تلاش‌هاي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا جهت اعمال فشار بر بسياري از كشورهاي جهان براي عدم موافقت با تشكيل كشور مستقل فلسطين دارد، هرچند كه رسانه‌هاي صهيونيستي از بحران بي‌اعتمادي بين نتانياهو و اوباما خبر مي‌دهند.

از سوي ديگر، تحليلگر ارشد كانال دو شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي از موضع نتانياهو به شدت انتقاد كرد و گفت: كه موضع وي و تسليم شدن وي در برابر خواسته‌هاي شهرك‌نشينان منافع اسرائيل را به خطر مي‌اندازد.

وي افزود:‌ نتانياهو عملا اجازه داده است تا كشوري براي شهرك‌نشين‌ها در كرانه باختري تشكيل شود و خواسته‌هاي خود را بر اسرائيل تحميل مي‌كند. نتانياهو بايد با رهايي از تسليم شدن در برابر خواسته‌هاي شهرك‌نشينان و لابي حامي آنها در دولت و كنست توانايي اداره كشور را نشان دهد.

از سوي ديگر، يكي از سازمان‌هاي مخالف شهرك‌نشيني از تصميم دولت رژيم صهيونيستي جهت ايجاد سه شهرك براي شهرك‌نشينان در اطراف بيت‌المقدس پيش از عيد پسح يهودي خبر داد.

بنابر اعلام اين سازمان، اين شهر‌ك‌ها شامل بيش از 1350 واحد مسكوني است كه قرار است در مناطق شعفاط، ابوغنيم و راس‌العامود ساخته شوند.

راديو ارتش رژيم صهيونيستي نيز اعلام كرد كه وزارت مسكن اين رژيم طرح ساخت يك شهرك جديد در روستاي بيتونيا در شمال غربي بيت‌المقدس را آغاز كرده است.

بر اساس اين گزارش، شهرك جديد شامل 800 واحد مسكوني است كه در منطقه‌اي حساس وجود دارد و باعث مي‌شود اين شهرك بخشي جدانشدني از بيت‌المقدس باشد.

 

زمان انتشار : 1390-02-04