۱۳۹۷/۰۲/۰۶
۶:۴۰ ب٫ظ

رژيم بحرين با ارسال نامه‌اي به دانشگاه‌هاي انگليسي خواستار اخراج شش دانشجوي بحريني حاضر در دانشگاه‌هاي اين كشور به دليل اعتراض آنان به دولت آل خليفه شد.

بحرین خواستار اخراج 6 دانشجوی خود در انگلیس شد

دولت بحرين از دانشگاه‌هاي انگليسي خواست تا شش دانشجوي بحريني حاضر در اين دانشگاه‌ها را از ادامه تحصيل بازدارد.

وزارت علوم بحرين علت اين درخواست خود را شركت كردن اين دانشجويان در تظاهراتي در همبستگي با مردم كشور خود در لندن اعلام كرد و خواستار اخراج آنان از دانشگاه شد.

پايگاه خبري بي‌بي‌سي نيز با اعلام اين خبر تصريح كرد كه مقامات بحريني به اين شش دانشجو اخطار كرده‌اند كه هر چه سريعتر به كشور بازگردند در غير اين صورت موارد اختصاص يافته به آنان قطع خواهد شد.

در همين اثنا، اين دانشجويان بحريني از اينكه خانواده‌هاي آنان در بحرين مورد تعرض نيروهاي دولت آل خليفه قرار بگيرند، بشدت ابراز نگراني كردند.

اين دانشجويان با اشاره به قانون اساسي بحرين و همچنين قوانين انگليس اعلام كردند كه اقدام آنان خلاف قانون نبوده است و قانون اساسي بحرين بر حق آزادي بيان تصريح مي‌كند.

اين دانشجويان افزودند: ما هيچ شرط يا شروطي مبني بر عدم مشاركت در چنين تظاهرات‌هايي را قبول نكرده و چيزي مبني بر اين، امضا نكرده بوديم.

رژيم بحرين كه در پوشش امدادرسان حتي به مجروحان و پزشكان رحم نمي‌كند و با شناسايي آنان، اين افراد را بازداشت مي‌كند و تحت فشار قرار مي‌دهد، از تحت پيگرد قرار دادن اتباع خود در خارج از بحرين نيز ابايي نمي‌كند زيرا رژيم بحرين در روزهاي اخير مساجد محل تجمع مردم را نه تنها تخريب كرده است بلكه شمار زيادي قرآن را نيز به آتش كشيده است.

 

زمان انتشار : 1390-02-06