۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۹:۰۷ ب٫ظ

جمعیت همکاری و دوستی مراکش و فلسطین: آیا این دانشگاه می‌تواند جنایت‌های اسرائیل را در حق مردم فلسطین نادیده بگیرد؟ آیا می‌توان فراموش کرد که اسرائیل در حق مردم این سرزمین چه کرد و چگونه آنان را آواره نمود؟

برای اولین بار در جهان عرب نشستی با موضوع هولوکاست

تعدادی از گروه‌های فعال و مبارز علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل برگزاری نشستی با موضوع هولوکاست را محکوم کردند.

طبق گزارش سایت خبری المنار برخی از گروه‌های فعال و مبارز علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل نشستی را که قرار است در دانشگاه اخوین شهر افران مراکش (در 150کیلومتری شرق پایتخت) برگزار شود، محکوم کردند.

جمعیت همکاری و دوستی مراکش و فلسطین در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به رئیس دانشگاه افران نیز این نشست را محکوم کرد و پرسید که آیا این دانشگاه می‌تواند جنایت‌های اسرائیل را در حق مردم فلسطین نادیده بگیرد؟ آیا می‌توان فراموش کرد که اسرائیل در حق مردم این سرزمین چه کرد و چگونه آنان را آواره نمود؟

 آزار و شکنجه و کشتار حدود شش میلیون یهودی به صورت سازمان یافته، دیوان سالارانه و با حمایت و توسط رژیم نازی و همدستانش هولوکاست نامیده می‌شود. هولوکاست واژه‌ای با ریشه یونانی، به معنای قربانی کردن با آتش است. نازی‌ها که در ژانویه 1933 در آلمان به قدرت رسیدند، بر این باور بودند که آلمان‌ها نژاد برتر هستند و یهودیان را- که پست‌تر به شمار می رفتند- تهدیدی خارجی علیه به اصطلاح جماعت نژادی آلمان تلقی می‌کردند.

طی دوره هولوكاست، مقامات نازی گروه‌های دیگر، از جمله كولی‌ها، معلولان و برخی از اقوام اسلاو (لهستانی‌ها، روس‌ها و غیره) را نیز به دلیل آن چه که پستی نژادی قلمداد می‌کردند، هدف حملات خود قرار دادند. انکار هولوکاست نیز باوری است که می‌گوید آن چه که گفته می‌شود در اتاق‌های گاز به دست آلمان نازی صورت گرفته است اتفاق نیافتاده است و یا بیش از اندازه بزرگ‌نمایی شده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-17