۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۱۱:۰۴ ق٫ظ

وی با اشاره به این موضوع که آمریکا و کشورهای غربی در تلاش هستند تا منافع کوتاه مدت خود را در منطقه تأمین کنند و به منافع کشورهای عربی توجهی ندارند، افزود: مصلحت این است که بحرین، خودش را با همگرایی منطقه‌ای تطبیق دهد و از وابستگی به غرب پرهیز کند،‌ به عبارت دیگر بحرین تنها در صور

بررسی تعطیلی سفارت بحرین در مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تصویب طرح تعطیلی سفارت ایران در بحرین،‌ از بررسی تعطیلی سفارت بحرین در تهران در کمیسیون متبوعش خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سبحانی‌نیا ، در واکنش به تصویب طرح تعطیلی سفارت ایران در منامه از سوی پارلمان بحرین،‌ گفت: در صورتی که بحرین، این طرح را اجرایی کند، بدون شک عکس‌العمل حداقلی ایران،‌ مقابله به مثل خواهد بود.

نماینده مردم نیشابور با تأکید بر این موضوع که ایران باید عکس
العملی مناسب و جدی علیه این اقدام بحرین داشته باشد، تصریح کرد: در صورتی که بحرین چنین اقدامی را به دلیل فشارهای آمریکا و کشورهای غربی عملی کند، دست به اشتباه جبران ناپذیری زده است.
 
لزوم واکنش مناسب دستگاه دیپلماسی کشور در برابر طرح تعطیلی سفارت ایران در منامه
 
وی در رابطه با واکنش دستگاه دیپلماسی نسبت به تصویب طرح تعطیلی سفارتخانه ایران در منامه،‌ گفت: دستگاه دیپلماسی باید عکس العمل مناسبی را برای برخورد با این گونه حرکت‌ها داشته باشد تا بتواند از منافع کشور در شرایط کنونی منطقه‌،‌ به خوبی دفاع کند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس،‌ گفت: بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی باید بدانند که تأثیر گرفتن از آمریکا و کشورهای غربی،‌ منفعتی برای آنها به همراه نخواهد آورد.
 
وی با اشاره به این موضوع که آمریکا و کشورهای غربی در تلاش هستند تا منافع کوتاه مدت خود را در منطقه تأمین کنند و به منافع کشورهای عربی توجهی ندارند، افزود: مصلحت این است که بحرین، خودش را با همگرایی منطقه‌ای تطبیق دهد و از وابستگی به غرب پرهیز کند،‌ به عبارت دیگر بحرین تنها در صورتی که به آمریکا و انگلیس وابسته نباشد، امکان حفظ و تأمین منافع خودش را خواهد داشت.
 
به گزارش مهر، پارلمان بحرین روزسه‌ شنبه 30 فروردین- طرحی را مبنی بر تعطیل کردن سفارت ایران در این کشور به تصویب رسانده که براساس آن خواستار بازپس 
گیری زمین این ساختمان از ایران شده‌اند.

 

زمان انتشار : 1390-02-01