۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۱۰:۱۶ ب٫ظ

مسابقات مختلف، جشنواره‌ها و جلسات گوناگون با موضوعاتی پیرامون انقلاب و تغییر برنامه‌های فرهنگی است که یکی پس از دیگری توسط بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی در کشور مصر برگزار می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی در راستای انقلاب‌های عرب

شورهای عربی به خاطر تغییر دولت‌های خود دست به انقلاب زدند و در پی انقلاب‌های خود، تغییرات مهم و اساسی در پیکره اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشورهایشان ایجاد کردند و یا در حال ایجاد آن هستند. در این سرزمین‌ها مسئولان و متولیان امور برای حفظ و استمرار اندیشه تغییر از یک طرف و از طرف دیگر بالا بردن سطح اندیشه و تفکر در میان اقشار مختلف مردم خود به برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌ها و جلسات بحث و گفتگوی مختلف و پی‌در‌پی پرداخته‌اند. در این میان شاید بتوان به جرات گفت که کشور مصر از دیگر کشورها بهتر و فعال‌تر عمل کرده است. مسابقات مختلف، جشنواره‌ها و جلسات گوناگون با موضوعاتی پیرامون انقلاب و تغییر برنامه‌های فرهنگی است که یکی پس از دیگری توسط بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی در این کشور برگزار می‌شود.

به نقل از سایت خبری الیوم السابع، انقلاب 25 ژانویه و نتایج سیاسی و اقتصادی آن عنوان موضوع یک نشست فرهنگی جدید است که قرار است بیست اکتبر (بیست و هفت مهر) در قاهره برگزار شود. این نشست توسط وزارت کل فرهنگ جوانان و کارگران مصر برپا می‌شود و شامل دو بخش مجزا می‌باشد. سیاست و اقتصاد موضوعات مورد بحث در آن است که در بخش سیاست رئیس بخش روزنامه و رسانه‌ دانشگاه الازهر دکتر جمال النجار حضور خواهد داشت و در این زمینه سخنرانی خواهد کرد.

در بخش اقتصاد نیز دکتر زینب الاشوح استاد و رئیس گروه اقتصاد دانشگاه الازهر به ذکر نکاتی در باب برنامه‌ریزی‌های آینده در این زمینه خواهد پرداخت.

از طرف دیگر همین سایت خبر داد که خانه‌های فرهنگ کشور مصر سلسه برنامه‌هایی را نیز با موضوع زن و پارلمان انقلاب در نظر دارد که از روز هجدهم اکتبر کار خود را شروع کرده است. عنوان این سلسه سخنرانی‌ها تاثیر انتخابات بر سیستم مشارکتی زنان است. این سلسه برنامه‌ها که به شکل سخنرانی خواهد بود استان‌های مختلف مصر را دربرمی‌گیرد و تا پایان این ماه به کار خود ادامه خواهد داد. 

 

زمان انتشار : 1391-02-12