۱۳۹۹/۰۲/۰۸
۴:۴۲ ق٫ظ

محفل جزءخوانی قرآن‌کریم با وجود شیوع کرونا و توقف بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، همزمان با ماه مبارک رمضان با نیت رهایی جهان از کرونا در حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

برپایی محفل جزءخوانی قرآن در کربلا برای رهایی از کرونا

به گزارش الأمه:

هر ساله همزمان با ایام ماه مبارک رمضان مراسم جز‌ءخوانی قرآن کریم و محفل انس با قرآن در حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با حضور زائران برگزار می‌شد.

امسال با توجه به شیوع کرونا در جهان و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمعات، برپایی بسیاری از برنامه‌های اعتاب مقدسه عراق متوقف شده است، به طوری که حتی سفره‌های افطاری هم در بین‌الحرمین پهن نمی‌شود.

اما با این وجود، مراسم جزءخوانی قرآن کریم همچنان از نخستین روز ماه مبارک رمضان در حرم امام حسین (ع) برگزار و هر روز در این مراسم برای رهایی جهان از ویروس کرونا دعا می‌شود.

به طوری که خادمان این آستان علاوه بر اختصاص فضایی از حرم به مرتلان و قاریان قرآن کریم برای برپایی مراسم جزءخوانی کلام‌الله مجید، رحل‌های قرآن را دورتادور این محفل قرار داده‌اند و زائران و مجاوران با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند از ساعت ۱۵ به وقت عراق همراه با مرتلان، آیات قرآن را در ماه رمضان در جوار حرم سیدالشهدا (ع) زمزمه کنند. 

در ادامه فیلم و عکس‌هایی از نخستین محفل انس با قرآن هم‌زمان با ماه رمضان در حرم امام حسین (ع) در شرایط کرونا را مشاهده می‌کنید که در این مراسم چهار مرتل قرآن کریم آیات الهی را قرائت می‌کنند، اما کسی پشت رحل‌های قرآن نیست.

 



منبع: فارس