۱۳۹۸/۰۱/۲۴
۴:۲۴ ب٫ظ

مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه آقایان در اردن، در سالن اجتماعات مسجد «ملك مؤسس» شهر امان، پایتخت این کشور در حال برگزاری است.

برپایی مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن در اردن

به گزارش الأمه:

 عبدالناصر ابوالبصل، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن، هدف از برگزاری این مسابقات را که از اواخر هفته گذشته آغاز شده، تقویت ارتباط قشرهای مختلف جامعه با تلاوت و حفظ قرآن دانست و اعلام کرد: ۲۳۰ شرکت‌کننده از مناطق مختلف اردن در مرحله نهایی این رقابت‌ها حضور دارند.

وی گفت: بیست و هفتمین دوره این مسابقات نشانگر خدمت و تلاشی است که دولت اردن در راه تدبر و حفظ کتاب الهی مبذول می‌دارد.

عبدالناصر ابوالبصل اضافه کرد: در اردن تلاش‌های زیادی در زمینه خدمت به قرآن صورت گرفته که چاپ مصحف هاشمی(مصحف ملی اردن)، راه‌اندازی پایگاه الکترونی «التفسیر» ویژه تفاسیر قرآن با نظارت مؤسسه اندیشه اسلامی «آل البیت»، پروژه تدوین مصحف با خط ثلث و اختصاص یک مکان وقفی به قاریان در مسجدالاقصی از جمله این فعالیت‌ها است.

وزیر اوقاف اردن همچنین از تلاش‌‌های کمیته داوران که به تمامی مناطق اردن جهت ارزیابی اولیه شرکت‌کنندگان و تسهیل امور آن‌ها در این مسابقات سفر کردند و همچنین، از تمامی دست‌اندکاران برگزاری این دوره مسابقات قدردانی کرد.


آغاز برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآنی اردن


حاتم السحیمات، مدیر اداره آموزش دینی وزارت اوقاف اردن نیز با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی(اولیه) این مسابقات ۱۷۰۰ شرکت‌کننده بود، اظهار کرد: مرحله نهایی این مسابقات در هفت رشته حفظ کامل قرآن همراه با تلاوت و تفسیر، حفظ ۲۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء و حفظ یک جزء در حال برگزاری است.

السحیمات در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقات، افزود: مرحله نهایی این رقابت‌ها تا روز پنجشنبه(۲۹ فروردین‌ماه) ادامه دارد.

 

منبع: ایکنا