۱۳۹۷/۰۳/۱۹
۵:۰۴ ب٫ظ

سیف الدین: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق تولید در لبنان است و از طرفی نیز قصد داریم تولیدات مشترک میان کشور لبنان و دیگر کشورهای عربی را افزایش دهیم. این هدف با آشنا شدن تولیدکنندگان از طریق دیدن فیلم‌ها و ابداعات به کار رفته مسیر خواهد شد.

برگزاری جشنواره سینما و تلویزیون لبنان مارس آینده

کمیته برگزار کننده جشنواره سینما و تلویزیون لبنان برنامه‌های دور سوم خود را اعلام کرد.

به نقل از سایت المنار، کمیته برگزار کننده جشنواره سینما و تلویزیون لبنان در نشستی مطبوعاتی خبر از گشایش دور سوم این جشنواره در مارس آینده داد و گفت این جشنواره در مارس آینده گشایش می‌یابد و در سه روز برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.

طبق این گزارش از سایت المنار، جشنواره مذکور در نوع خود اولین جشنواره لبنان و جهان عرب بشمار می‌رود و تعدادی از شرکت‌های تلویزیونی و فعال در عرصه سینما در دو سطح بومی و منحصر به کشور لبنان و همچنین در سطح کشورهای عربی‌زبان در آن حضور خواهند داشت.

صبحی سیف الدین، رئیس انجمن اهالی سینما درمورد توضیح برنامه‌های این دور از جشنواره توضیح داد، فیلم‌های اکران شده هر سال در بخش مسابقه شرکت می‌کنند و از میان آن‌ها فیلم‌های برتر در بخش‌های متفاوت انتخاب می‌شوند. بر این اساس فیلم‌ها در بخش‌های فیلم کوتاه، فیلم‌های بلند، فیلم‌های آماتوری و فیلم‌های مستند مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرند. فیلم‌های برتر در تالار مرکزی اونیسکو به صورت رایگان پخش خواهد شد.

سیف الدین در ادامه به هدف از برپایی این جشنواره اشاره کرد و گفت هدف از برگزاری این جشنواره تشویق تولید در لبنان است و از طرفی نیز قصد داریم تولیدات مشترک میان کشور لبنان و دیگر کشورهای عربی را افزایش دهیم. این هدف با آشنا شدن تولیدکنندگان از طریق دیدن فیلم‌ها و ابداعات به کار رفته مسیر خواهد شد.

لوریس رشعینی کارگردان و عضو کمیته جشنواره نیز در تایید صحبت‌های سیف الدین و هدف از جشنواره گفت، دیدار افراد مختلف هنری و سینمایی و همچنین تولیدکنندگان و آشنا شدن آن‌ها با کارهای نو و ابتکارات سینمایی هدف اصلی این جشنواره است که ما قصد داریم در چند روز برگزاری برنامه‌ها به آن دست پیدا کنیم. او همچنین در توضیح برنامه‌های این جشنواره گفت، در حاشیه برنامه اصلی هنرمندان و منتقدان نشست‌هایی برگزار خواهند کرد و در خصوص مسایل فنی و آکادمیک سخن خواهند گفت.

 

زمان انتشار : 1391-01-31