۱۳۹۷/۰۹/۱۱
۷:۵۱ ب٫ظ

دهمین دوره ازمسابقات جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم با حضور ۶۰ شرکت کننده از سراسر جهان برگزار می‌شود.

برگزاری دهمین مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم

به گزارش الأمه:

 علی الزین مبروک، مدیر جایزه بین‎المللی قرآن خارطوم از انجام همه مقدمات برای برگزاری  دهمین دوره از مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم خبرداد.

وی در این باره تصریح کرد: این دوره از مسابقات از روز یکشنبه (۱۷ دی‌ماه ) در دارالقرآن کریم منطقه الریاض خارطوم آغاز و تا روز جمعه (۲۲ دیماه) ادامه دارد.

الزین با اشاره به حضور ۶۰ شرکت کننده زن و مرد از سراسر جهان در این دوره از مسابقات گفت: آیین اختتامیه در روز شنبه (۲۳ دیماه) با حضور «عمر البشیر»  رئیس جمهور سودان برگزار می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با کمیته داوری این دوره از مسابقات گفت: شیخ محمد الحسن بوصو از کشور سنگال ریاست کمیته داوری را برعهده دارد.

الزین در ادامه افزود: این دوره از مسابقات شامل حفظ کل قرآن کریم به همراه تفسیر جزء ۲۱ بوده و برنامه‌های جانبی مانند برگزاری دوره آموزشی برای داوران سودانی با حضور کارشناسان بین‌المللی را به همراه دارد.

گفتنی است، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان موسوم به جایزه خارطوم از روز ۱۷ لغایت ۲۳ دی‌ماه سال گذشته با شعار «استقبال گرم سودان از اهل قرآن» برگزار شد.

«محمدرسول تکبیری» حافظ کل قرآن، به‌عنوان نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات حضور یافت و رتبه هشتم در رشته حفظ کل قرآن کریم را کسب کرد.

 

منبع: ایکنا