۱۳۹۷/۰۵/۰۶
۲:۱۳ ب٫ظ

 یکی از فعالیت های پر اهمیت در کشورهای اسلامی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بوده به طوریکه در سال های اخیر علاوه بر کشورهای اسلامی در اغلب کشورهای مختلف جهان موسسات و مراکز قرآنی متعددی تاسیس گردیده است تا در گشسترس آخرین کتاب آسمانی مسلمین جهان اقدام به فعالیت نمایند .

برگزاری دوره حفظ کل قرآن(یکساله) علاقمندان عراقی در ایران

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی بغداد:

تاسیس و راه اندازی موسسات و شبکه های قرآنی در سال های اخیر و برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران سبب گردید که سایر کشورها علاقمندی زیادی درتوسعه و تداوم همکاری های قرآنی خود با موسسات قرآنی ایران داشته باشند . از طرفی نیز جمهوری اسلامی به عنوان مأوایی برای سایر کشورهای اسلامی با آغوش باز پذیرایی علاقمندان به مبانی اسلامی بوده و در این مسیر طی سالیان سال با پذیرش گروه هایی متعدد در امر آموزش و تعلیم و همچنین تجارب قرآنی از هیچگونه حمایت و مساعدتی برای درخواست کنندگان علاقمند دریغ ننموده است.

بدین منظور پس از دیدارهای مکرر مسئولین بخش های مختلف قرآنی عراق با رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد و درخواست های طرف عراقی ، ارتباطات خوبی بین موسسات قرآنی ج.ا.ایران وعراق برگزار گردید به نحوی که تاکنون برخی از اساتید مجرب قرآن از کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن کریم که در استان های مختلف عراق از جمله استان واسط و نجف و کربلا و... برگزار گردید حضور فعال داشته اند .

پیگیری های های مکرر و ایجاد ارتباط اتحادیه انجمن های قرآنی عراق با رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد و همچنین حمایت از این اتحادیه قرآنی در عراق سبب شد تا اولین گروه از جوانان فعال  و علاقمند به حفظ قرآن کریم پس از طی مراحل و آزمون های مختلف برای سپری نمودن دوره های حفظ قرآن کریم به ج.ا.ایران عزیمت نمایند.

 

نکته قابل توجه در اعزام اولین گروه آموزشی حفظ قرائت قرآن کریم برای علاقمندان عراقی این است که قرآن آموزان از قشری انقلابی ، متعهد ، جوان و علاقمند به جمهوری اسلامی ایران  بودند و این حرکت منجر به ایجاد تحولی انقلابی در نسل جوان عراقی گردید چرا که پس از بازگشت به عراق و تبلیغ از پیشرفت های فرهنگی و قرآنی کشورمان تعداد زیادی از جوانان عراقی خواستار حضور در کشورمان و فراگیری قرآن کریم شدند.

اتحادیه انجمن های قرآنی در عراق پس از ملاقات و مذاکره با مسئولین موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام ا... علیها و عقد قرارداد با این موسسه قرآنی تعداد 25  نفر از جوانان پور شور عراقی به شهرستان استهبان استان فارس اعزام شده تا دوره های اختصاصی مربوط به حفظ قرآن کریم را به مدت یک سال سپری نمایند برای این فراگیران که در دوطیف خواهران و برادران بودند علاوه بر دوره های قرآنی برخی از آموزش های عقیدتی ، و همچنین کلاس های اخلاق اساتید حوزه و اردوهای فرهنگی – تفریحی و زیارتی  از جمله برنامه هایی بود که توسط مرکز قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)  برنامه ریزی گردید .

این گروه قرآنی پس از اتمام دوره با بدرقه خوب مردم و مسئولین محلی شهرستان استهبان به مواطن خود بازگشتند.