۱۳۹۸/۰۶/۳۱
۱۱:۵۵ ق٫ظ

دومین جلسه شب شعر "درود بر مقاومت" برگزار شد.

برگزاری دومین جلسه شب شعر ” درود بر مقاومت “

به گزارش الأمه:

در ادامه فعالیت های متنوع رایزنی فرهنگی و مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در چارچوب فعالیت های جنبی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق ، دومین جلسه شب شعر " تحیه الی المقاومه "  با همکاری اتحادیه نویسندگان سوریه و کتابخانه ملی اسد پنجشنبه شب 28 شهریور 1398 با حضور شعرا ، ادبا و اهل فکر و قلم سوریه و با مدیریت آقای بدیع صقّور شاعر و ادیب سوری و عضو دفتر اجرایی اتحادیه نویسندگان سوریه برگزار شد . در این شب شعر که دکتر صابر فلحوط شاعر و ادیب سرشناس و برنده جایزه ملی سوریه در سال 2019 حضور داشت آقایان مرتضی حیدری آل کثیر و ابراهیم طاهر پوریان از جمهوری اسلامی ایران ، آقایان نزار بنی المرجه ، محمد حسن العلی و راتب سکّر و خانم ها هیلانا عطاالله و انتصار سلیمان از سوریه ، آقای رضوان قاسم از فلسطین و آقای فائز حداد از عراق اشعار و سروده های خود را خواندند .

در پایان برنامه آقای صالحی نیا طی سخنان کوتاهی از حاضرین و همه کسانی که در برگزاری موفق دو نشست شب شعر کمک کرده اند ، تشکر و قدردانی نمود و افزود دشمن تلاش دارد با تبلیغات و کار رسانه ای گسترده ، چهره مقاومت را به گونه ای مشوّه نماید که افکار عمومی دنیا با شنیدن کلمه مقاومت ، یاد جنگ و خون و جبهه بیفتند ، انگار مقاومت در همین امور خلاصه می شود و فاقد فکر ، اندیشه ، فرهنگ ، ادبیات و شعر می باشد ، ولی ما بر این باوریم که مقاومت منظومه فکری کامل و متکاملی است و همه ابعاد زندگی را شامل می شود لذا مقاومت سیاسی ، مقاومت اقتصادی ، مقاومت فرهنگی و .... نیز داریم . برگزاری چنین شب شعرهایی این پیام را به دنیا منتقل می کند که  مقاومت ، فرهنگ زندگی ، شکوفایی و پیشرفت می باشد .

دومین شب شعر با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه پایان یافت .

این برنامه تحت پوشش رسانه ای گسترده ای قرار داشت و رسانه ها علاوه بر تهیه گزارش از شب شعر ، با تعدادی از حاضرین مصاحبه کردند .

 منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق