۱۳۹۸/۰۳/۲۸
۹:۴۶ ق٫ظ

با توقفی یک ماه و نیمه به دلیل حلول ماه مبارک رمضان و سپس تعطیلات عید فطر ، سی و هشتمین نشست دوستداران زبان فارسی روز دوشنبه 27 خرداد 1398 در سالن مرکز مطالعات ایرانشناسی با حضور آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و دوستداران زبان فارسی برگزار شد.

برگزاری سی و هشتمین نشست دوستداران زبان فارسی

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای صالحی نیا به حاضرین خوشامد گفت و بابت حضور در این نشست ، تشکر نمود . سپس در مورد تابستان با ویژگی گرمی هوا و میوه های رنگارنگ و خوشمزه صحبت کرد و به معرفی برخی میوه های ایرانی که در سوریه وجود ندارند مانند خربزه ، آلبالو و طالبی پرداخت و راجع به ویژگی های آن ها صحبت نمود . همچنین مصادف بودن این روزها با امتحانات مدارس و دانشگاه ها و دلمشغولی خانواده ها را مورد اشاره قرار داد و این که تابستان فرصت مناسبی برای استفاده کارمندان و کارگران از مرخصی سالانه جهت سفر و استراحت و تفریح می باشد .  

در ادامه حاضرین به گفتگو و صحبت کردن به زبان فارسی پرداختند و اشعار و متون برگزیده خود را خواندند . برخی از حاضرین پیشنهاداتی برای برگزاری دوره های تخصصی زبان فارسی به ویژه ترجمه داشتند و همچنین پیشنهاداتی برای تنوع بیشتر در این نشست ها و استفاده بهتر از آن مطرح نمودند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق