۱۳۹۸/۰۶/۰۶
۷:۵۳ ق٫ظ

چهل و دومین نشست دوستداران زبان فارسی در سالن مرکز مطالعات ایرانشناسی با حضور آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، مدرسین زبان فارسی و دوستداران زبان فارسی برگزار شد.

برگزاری چهل و دومین نشست دوستداران زبان فارسی

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای مصری مدرس زبان فارسی در رایزنی فرهنگی به حاضرین خوشامد گفت و بابت حضور در این نشست ، تشکر نمود . سپس آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با دوستداران زبان فارسی ، سخنان کوتاهی در مورد رو به پایان بودن تابستان و شروع مدارس در سوریه که هفته آینده و حدوداً نیمه شهریور می باشد و تغییر چهره شهر ، ایراد کرد و اشاره به نمایشگاه بین المللی دمشق و مشارکت وسیع شرکت های ایرانی کرد و افزود یک گروه هنرهای آئینی از خراسان شمالی در برنامه افتتاحیه نمایشگاه و همچنین روز های بعد در حاشیه نمایشگاه برنامه اجرا می کند .

رایزن فرهنگی همچنین به نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق در هفته پایانی شهریور اشاره کرد و افزود امسال ناشرین ایرانی شرکت قوی تری در نمایشگاه دارند و علاوه بر رایزنی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز غرفه مستقل دارد . سپس حاضرین مطالب خود را شامل شعر ، خاطره ، داستان کوتاه و .... به زبان فارسی بیان کردند .

یکی از حاضرین که اخیراً به مدت دو هفته در دوره زبان فارسی دانشگاه اصفهان شرکت نموده بود راجع به خاطراتش از دوره و بازدیدش از اماکن دیدنی اصفهان و شیراز صحبت نمود . در پایان آقای صالحی نیا از دو نفر از دوستداران زبان فارسی به طور ویژه قدردانی نمود .

آقای فادی به خاطر فیلم های کوتاهی که برای ترویج زبان فارسی تهیه و بر روی صفحه دوستداران بارگذاری می نماید و آقای ریاض که فرهنگ لغت فارسی عربی به شکل برنامه ویژه موبایل شامل شانزده هزار کلمه و هفت هزار جمله را نوشته و در دسترس همگان قرار داده است . لینک این لغتنامه روی صفحه فیسبوک دوستداران زبان فارسی قرار داده شده و از آنجا می توان برنامه را روی موبایل ریخت.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در دمشق