۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۳:۱۷ ب٫ظ

لیلی صنصورا: ایده ساخت فیلم «سحرگاهان آمدند» از آن جا شکل گرفت که من قصد داشتم شهر بیت لحم را به عنوان یک الگو برای فلسطین و قضیه فلسطین معرفی کنم. من قصد داشتم با ساخت این فیلم افراد بیشتری در دنیا با قضیه فلسطین و مشکلات مردم این سرزمین آشنا شوند.

بیت لحم الگویی برای فلسطین

یک فیلم فلسطینی موفق شد در لیست مسابقه شرکت ورجن میدیا قرار بگیرد.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، فیلمی با نام «سحرگاهان آمدند» توانست در لیست فیلم‌های بخش مسابقه شرکت ورجن میدیای انگلیس قرار بگیرد. گفته می‌شود 750 فیلم برای شرکت در این مسابقه ارسال شده بودند که کار انتخاب را سخت‌تر کرده بود.

این شرکت قصد دارد فیلم مذکور را که توسط «لیلی صنصورا» کارگردان فلسطینی ساخته شده است را به مدت یک سال در انگلیس برای عموم به نمایش بگذارد.

این فیلم کوتاه (دو دقیقه و 19 ثانیه) که قسمتی از فیلمی بلند ( نود دقیقه) می‌باشد، به حوادث شهر بیت لحم و دیوار نژادپرستانه‌ای که توسط رژیم غاصب اسرائیل ساخته شده است می‌پردازد. مشکلات و مصائب مردم فلسطین که به خاطر ساخت این دیوار به وجود آمده است نیز در این فیلم نشان داده می‌شود.

قرار است نتایج نهایی این مسابقه 12 سپتامبر آینده اعلام شود و تا آن زمان مردم فرصت دارند از طریق شبکه‌های ارتباط جمعی فیس بوک و تویتر فیلم برتر را انتخاب کنند. در حال حاضر فیلم «سحرگاهان آمدند» در رقابتی تنگاتنگ با یک فیلم انگلیسی قرار دارد.

«لیلی صنصورا» کارگردان فلسطینی این فیلم کوتاه تاکنون در مسابقه‌های جهانی مختلفی شرکت نموده و جوایز بین‌المللی متعددی را نیز از آن خود کرده است. آثار وی به زوایای مختلف زندگی مردم فلسطین و آلام این مردم بی‌پناه می‌پردازد. در این فیلم کوتاه نیز «لیلی صنصورا» داستان خود را برای بینندگان روایت می‌کند. او از انگلیس به شهرش بیت لحم باز می‌گردد تا با دوربین فیلم‌برداری‌ خود در کنار دیوارهای این شهر راه برود. در کوچه‌ها و خیابان‌های پرغصه آن قدم بزند و در زیر چکمه‌های ظلم و ستم اشغالگران نفس بکشد.

وی در واقع پس از مدت‌ها به شهر آبا و اجدادی‌ خویش می‌آید تا میراث به جا مانده از پدر مبارزش را بیابد. پدر لیلی مبارزی بود که تا آخرین لحظات زندگی‌اش دست از فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم ستمگر اسرائیل برنداشت.

این کارگردان در گفتگویی با جزیره نت در خصوص هدف از ساخت فیلم‌ اخیرش گفت: ایده ساخت این فیلم از آن جا شکل گرفت که من قصد داشتم شهر بیت لحم را به عنوان یک الگو برای فلسطین و قضیه فلسطین معرفی کنم. من قصد داشتم با ساخت این فیلم افراد بیشتری در دنیا با قضیه فلسطین و مشکلات مردم این سرزمین آشنا شوند.  

http://aljazeera.net/news/pages/bc605115-224b-429b-aa57-f746cbb2063a

 

زمان انتشار :  1391-05-02