۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۴۹ ب٫ظ

دکتر صلاح الملیجی رئیس بخش هنرهای تجسمی در حضور سفیر کشور چک در قاهره چند نمایشگاه هنرهای تجسمی را افتتاح کرد. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه‌ها فعالیت‌های دیگری چون گفتگوهایی فرهنگی با هنرمندان اهل کشور چک و هنرمندان مصری برگزار خواهد شد.

تازه‌های هنر در مصر

به نقل از روزنامه اینترنتی الاهرام هنرمندی مصری به نام معوض که استاد طراحی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه حلوان است، نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی خود برپا کرده است.

خود معوض درمورد نمایشگاه مذکور می‌گوید که این نمایشگاه حاصل سال‌های طولانی و مراحل هنری مرا دربرمی‌گیرد.  

دکتر عبدالفتاح غنیمه استاد تاریخ و تمدن دانشگاه اسکندریه درمورد تابلوهای این نقاش و هنرمند مصری گفته است که معوض هنرمندی است که توانسته با این نمایشگاه خود فرهنگ لغتی از رنگ‌های مختلف را ایجاد کند. او با رنگ های گوناگون و بعضا متضاد تواسته است به خوبی حرف‌های خود را به مخاطب منتقل کند. این استاد هنرمند رنگ‌های سیاه و سفید را بسیار خوب بایکدیگر درآمیخته است و از این طریق سطوح و احجام مختلف را ترسیم کرده است و بسیار دقیق و البته رسا عواطف و احساسات بشری را نیز با استفاده از این رنگ‌ها به نمایش گذاشته است.  

این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های عدیدی است که معوض در طی سال‌های متمادی و از سال 1969 برپا کرده است. او همچنین تاکنون موفق به اخذ جوایز ارزشمندی نیز در این زمینه شده است. جایزه برتر برای زیباسازی شهر مکه مکرمه یکی از این جوایز می‌باشد. نمایشگاه مذکور تا بیست اکتبر برپا خواهد بود.

 

برپایی نمایشگاهی هنری مشترک میان مصر و چک  

سایت خبری الیوم السابع نیز خبری در مورد برپایی چند نمایشگاه دیگر در زمینه هنرهای تجسمی در قاهره داد.

طبق گزارش این سایت دکتر صلاح الملیجی رئیس بخش هنرهای تجسمی در حضور سفیر کشور چک در قاهره چند نمایشگاه هنرهای تجسمی را افتتاح کرد. این نمایشگاه‌ها 19 اکتبر شروع به کار کرده است و تا 3 نوامبر 2011 به کار خود ادامه خواهد داد. در این نمایشگاه آثار هنرمندان مصری و هنرمندان کشور چک در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.  

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه‌ها فعالیت‌های دیگری چون گفتگوهایی فرهنگی با هنرمندان اهل کشور چک و هنرمندان مصری برگزار خواهد شد.

 

زمان انتشار : 1391-02-10