۱۳۹۸/۱۱/۱۳
۹:۰۷ ق٫ظ

در پنجاه‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که این‌روزها در حال برگزاری است، از جمال حمدان نویسنده و جغرافی‌دان ضدصهیونیسم مصری تجلیل می‌شود.

تجلیل از نویسنده ضدصهیونیسم در نمایشگاه قاهره

به گزارش الأمه:

پنجاه‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره با شعار «مصر ، آفریقا ـ فرهنگ تنوع» و با مشارکت ۹۰۰ ناشر از ۳۸ کشور جهان و عرضه کتاب‌های زبان فارسی دوم بهمن در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی مصر آغاز به کار کرد و تا پایان روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن به کار خود ادامه می‌دهد.  

مؤسسه بین‌المللی «قرآن جایزه دبی» ۱۲۳ عنوان کتاب قرآنی و دینی در این نمایشگاه عرضه کرده که در زمینه مطالعات قرآنی، مطالعات سیره نبوی، اعجاز علمی قرآن، مطالعات فقهی، فرهنگ اسلامی و... است.

همچنین، با توجه به اینکه ۲۷ کرسی زبان فارسی و نزدیک به ۴ هزار فارسی‌آموز در دانشگاه‌های مصر وجود دارد، برخی ناشران مصری کتاب‌هایی را به زبان فارسی و یا کتاب‌های ترجمه شده فارسی را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

در جریان برپایی این نمایشگاه، مرتضی بنی‌علی، کارشناس فرهنگی سفارت ایران در قاهره به همراه کنعانی، سفیر کشورمان در قاهره از این نمایشگاه بازدید و در باره کتاب‌های منتشر شده در باره ایران گفت‌وگو کردند.

بناست جمال حمدان جغرافی‌دان و نویسنده مصری امسال به‌عنوان شخصیت علمی، در این‌نمایشگاه تجلیل شود. وی کتاب‌هایی درباره جغرافیای شهرهای عربی، استعمار و آزادی‌خواهی‌ در جهان عرب، جهان اسلام، یهودیت و صهیونیسم در کارنامه دارد.

 

منبع: مهر