۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۳:۴۹ ب٫ظ

جوانان انقلابي مصر در آستانه جمعه‌اي ديگر بعد از سقوط "حسني مبارك " ديكتاتور سابق مصر از مردم اين كشور خواسته‌اند تا در روز جمعه به خيابان‌ها آمده براي محاكمه فوري رئيس‌جمهور سابق مصر تظاهرات كنند.

تظاهرات میلیونی مصری‌ها برای محاکمه “مبارک “

مردم مصر روز جمعه اين هفته در تظاهراتي ميليوني خواستار تسريع در محاكمه عادلانه "حسني مبارك " و خانواده وي خواهند شد.

به نقل از الجزيره، جوانان انقلابي مصر در آستانه جمعه‌اي ديگر بعد از سقوط "حسني مبارك " ديكتاتور سابق مصر از مردم اين كشور خواسته‌اند تا در روز جمعه به خيابان‌ها آمده براي محاكمه فوري رئيس‌جمهور سابق مصر تظاهرات كنند.

بيانيه ائتلاف جوانان انقلابي مصر و ائتلاف انقلابيون اين كشور خواستار تظاهرات ميليوني ديگري براي تاكيد بر مطالبات تظاهرات جمعه گذشته و تسريع در محاكمه نماد‌هاي فساد و كشتار مردم مصر شدند.

ائتلاف انقلابيون مصر از شوراي نظامي اين كشور نيز خواستند تا در محاكمه مبارك و خانواده وي تسريع كنند و آنها را به صورت عادلانه محاكمه كنند.

جوانان انقلابي در اين بيانيه تاكيد كردند كه ملت مصر در استان‌هاي مختلف نشان داده‌اند كه همچنان هوشيار و يك‏پارچه هستند و اجازه ربوده شدن انقلاب خود را نخواهند داد.

دهها هزار نفر از مردم مصر جمعه گذشته به ميدان التحرير قاهره آمده خواستار محاكمه مبارك و خانواده وي و همچنين مسئولان سابق دولتي مصر شدند.

دادستاني مصر اخيرا تحقيقات از مبارك و خانواده وي در زمينه فساد اقتصادي و سياسي را در شرم‌الشيخ آغاز كرده‌اند.

ناظران سياسي بر اين عقيده هستند كه اين هفته كه اخوان المسلمين نيز به عنوان يكي از بزرگترين جريان‌هاي سياسي در اين كشور از مردم خواسته تا در اين تظاهرات شركت كنند، تعداد تظاهر كنندگان بسيار بيشتر از هفته گذشته خواهد بود.

بر اساس اين گزارش دانشجويان نيز در اين تظاهرات شركت خواهند كرد و خواستار بركناري رؤساي دانشگاه‌هايي خواهند شد كه هوادار رژيم سابق مصر بوده‌اند.

پيش از اين انقلابيون مصري اعلام كرده بودند كه براي جلوگيري از انحراف و عدم سرقت انقلاب مصر تا برپايي انتخابات آزاد و تشكيل دولت رسمي در اين كشور در روزهاي جمعه تظاهرات برگزار خواهند كرد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-18