۱۳۹۷/۰۲/۱۸
۳:۰۹ ب٫ظ

وی با اشاره به حمایت مصر از مردم فلسطین درمرحله آینده با توجه به تغییرات صورت گرفته دراین کشور گفت: دیوانعالی اداری دستور توقف صدور گاز به فلسطین اشغالی، و خودداری از صادرات آن با قیمت پایین را داده است، چرا که مجموع اختلاف قیمت صدور گاز به رژیم اشغالگر با قیمت جهانی به 10 میلیا

تلاش مصری ها برای لغو کمپ دیوید

عضو "جمعیت ملی تغییر" درمصر تاکید کرد: مصر درآینده شاهد تلاش های بی وقفه نیروها و جریان های ملی برای لغو معاهده ننگین کمپ دیوید خواهد بود، زیرا مردم مصر آگاه شده اند ادامه اجرای این معاهده با استقلال ملی کشورشان در تضاد است.

"ابوالعزالحریری" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه العالم، از زمینه سازی برای درخواست از سازمان ملل متحد بمنظور به جریان انداختن دوباره به یکی از قطعنامه های لغو شده سابق این سازمان خبر داد که درآن تاکید شده بود صهیونیسم با نژادپرستی در آفریقای جنوبی مساوی برابری دارد.

وی به بهبود موضع شورای نظامی مصر در برهه اخیر درقبال نوار غزه و گذرگاه رفح و بازگشت روابط مصر با فلسطینی ها به وضعیت طبیعی خود اشاره کرد و گفت، که این امر نتیجه همسویی موضع رسمی مصر با مطالبات و خواسته های مردم است.

عضو جمعیت ملی تغییر افزود: این وضعیت نوید بخش ورود به مرحله جدیدی در برخورد با دشمن صهیونیستی است، و حرکتی تاریخی در راستای بازپس گیری حقوق ملت فلسطین از دشمن غاصب صهیونیستی به شمار می رود.

الحریری گفت: اصلاح مواضع قبلی کشورهای عربی درقبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از مصر آغاز شده و گسترش خواهد یافت، و اصلاح مواضع در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همسو با نسیم تغییرات در جهان عرب است، به گونه ای که حتی کشورهایی نظیر عربستان را - که به طور رسمی عادی سازی روابط خود با اسرائیل را اعلام نکرده اند اما به طور پنهانی پرچمدار عادی سازی با این رژیم از ارایه طرح سازش ملک عبدالله هستند - در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به حمایت مصر از مردم فلسطین درمرحله آینده با توجه به تغییرات صورت گرفته دراین کشور گفت: دیوانعالی اداری دستور توقف صدور گاز به فلسطین اشغالی، و خودداری از صادرات آن با قیمت پایین را داده است، چرا که مجموع اختلاف قیمت صدور گاز به رژیم اشغالگر با قیمت جهانی به 10 میلیارد دلار در سال بالغ می شود، و این همان امتیازی بود که حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر به دشمن صهیونیستی می داد.

الحریری تاکید کرد: ملت مصر وارد مرحله جدیدی شده و مقاومت دربرابر دشمن صهیونیست را آغاز کرده، و همچنین موفق شده است که عادی سازی روابط با دشمن را متوقف کند، و برای متوقف کردن ورود بدون ویزای صهیونیست ها به خاک مصر تلاش خواهد کرد زیرا مردم مصر آنها را نمی خواهند.

وی سیاست خارجی مصر را نیز بازتاب سیاست داخلی این کشور توصیف کرد و گفت: مصر از مرحله نبود اراده ملی وارد مرحله جدیدی شده است که بیانگر خواست و اراده مردمی است، و وزیر امور خارجه مصر آن را به بهترین تعبیر درباره مسئله فلسطین بیان داشت.

 

زمان انتشار : 1390-01-28