۱۳۹۷/۰۶/۱۰
۱۱:۱۹ ق٫ظ

سعد حریری، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت در لبنان به مناسبت چهلمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر صادر کرد.

توئیت حریری در چهلمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر

به گزارش الأمه:
سعد حریری، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «در چهلمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش، شیخ محمد یعقوب و خبرنگار عباس بدرالدین، ما شخصیت معنوی و انسانی را یادآور می‌شویم که خود را صرف دفاع از لبنان و همزیستی مشترک میان اقشار مختلف مردم آن کرد».

حریری در این پیام توئیتری تأکید کرد که مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر مسئله همه لبنانی‌ها است.
 
میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز در چهلمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش تأکید کرد: آنچه ما امروز به آن نیاز مبرم داریم وجود امام موسی صدر در عرصه ملی لبنان است تا منبع الهام بخش در روند سیاسی کشور و عامل تلاقی، گشایش وغیرت به نفع ملت باشد.

جبران باسیل وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان نیز اعلام کرد: در چهلمین سالروز ناپدید شدن حقیقت، امام موسی صدر و رفقایش ندای وجدان آشکار در دفاع از لبنان مقاوم و قوی باقی می مانند. لبنان رسالت همزیستی واحد و برابر میان همه مردمش است.
 
امام موسی صدر پس از سفر به لیبی به دعوت معمر قذافی در اوت ۱۹۷۸ (شهریور ۱۳۵۷)، به دلایلی نامعلوم، در لیبی، ناپدید شد. وی آخرین بار در ۳۱ اوت ۱۹۷۸ در مجامع عمومی دیده شد.
 
منبع: ایکنا