۱۳۹۹/۰۳/۱۹
۷:۳۵ ق٫ظ

رایزنی فرهنگی ایران در بغداد به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد امام خمینی(ره) اقدام به توزیع بیش از 60 جلد کتاب «عصر الامام الخمینی (ره)» به فرهیختگان، نخبگان و شخصیت‌های برجسته و بارز کشور عراق کرد.

توزیع کتاب «عصر الامام الخمینی(ره)» در عراق

به گزارش الأمه:

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود، به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با هدف آشنایی بیشتر مردم عراق با خصوصیات عصر امام خمینی(ره) و شخصیت منحصر بفرد آن امام راحل اقدام به اهدا و توزیع بیش از ۶۰ جلد کتاب (عصر الامام الخمینی قدس سره الشریف) به فرهیختگان، نخبگان و شخصیت‌های برجسته و بارز کشور عراق کرد.

با توجه به شرایط کنونی که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شاهد شیوع ویروس کووید ۱۹ هستند و کشور عراق نیز از آن بی نصیب نبوده، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و لغو تمامی مراسمات حضوری و گردهمایی‌های مختلف این رایزنی بر خلاف سالهای گذشته اقدام به فعالیت غیر حضوری و مجازی کرده است که اهدای کتاب عصر امام خمینی(ره) یکی از آن فعالیت‌ها بوده که مورد استقبال قرار گرفت.

در بخشی از این کتاب به تبیین جامع و صحیح حماسه عظیم امام خمینی(ره) و تاثیرات شگرف انقلاب ایشان پرداخته می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌ها و شاخص‌های عصر امام خمینی(قدس سره) بیداری دینی و معنوی بشر معاصر است که حضرت امام(ره) خود سال‌ها قبل با تعابیری صریح همچون تشنگی بشریت برای معنویت، احکام نورانی اسلام، گرایش جوامع بشری به ارزش های وحی و عطش ملت ها در این زمینه از آن پرده‌برداری کرده بودند.

در بخش دیگر، کتاب حاضر برای شناخت هر چه بهتر این تحول عظیم و نقش منحصر بفرد امام خمینی(قدس سره) در ایجاد آن، بررسی دقیق تری صورت می‌گیرد.

این کتاب به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو جهت ترویج هرچه بیشتر موضوع عصر امام خمینی(ره) ترجمه شده است.

 

منبع: فارس