۱۳۹۷/۰۸/۲۱
۵:۴۷ ب٫ظ

مدیر انجمن فرهنگی «رایات» تونس در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور گفت: این انجمن در امور فرهنگی همچون تولید تئاتر برای کودکان پیرو اهل بیت(ع) فعالیت دارد.

تولید تئاتر برای کودکان پیرو اهل بیت(ع) در انجمن «رایات» تونس

به گزارش الأمه:

 محمد اسدی‌موحد، وابسته فرهنگی ایران در تونس با سهیل قیداره، مدیر انجمن فرهنگی «رایات» این كشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

قیداره در این دیدار ضمن معرفی انجمن فرهنگی رایات گفت: این انجمن در امور فرهنگی از جمله تولید و نمایش تئاتر برای کودکان به ویژه کودکان پیرو اهل بیت(ع) در مراکز فرهنگی تونس فعالیت دارد.

وی آمادگی این انجمن را در صورت تمایل مراکز فرهنگی و هنری ایران برای همکاری در زمینه هنری و فرهنگی اعلام کرد و افزود: این همکاری می‌تواند برای اجرای فعالیت مشترک در حوزه کودکان به ویژه برای جوانان و نوجوانان پیرو اهل بیت(ع) صورت گیرد.

قیداره که مدیر دوبلاژ تلویزیون خصوصی «النسمه» تونس نیز هست، در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: آمادگی داریم که به ایران سفر کرده و نسبت به عقد قرارداد برای خرید فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی اقدام كنیم. در این راستا، آثار هنری خریداری شده، به لهجه تونسی ترجمه می‌شود و در تلویزیون «النسمه» که یکی از بزرگ‌ترین تلویزیون‌های خصوصی و سومین تلویزیون تونس است، نمایش داده خواهد شد.

اسدی‌موحد، وابسته فرهنگی كشورمان نیز با استقبال از این پیشنهاد گفت: با توجه به ترویج فیلم‌ها و سریال‌های غیر اخلاقی از سوی کشورهای اروپایی و غربی، خانواده‌های مسلمان از محصولات سینمایی ایران استقبال می‌کنند.

 

منبع: ایکنا