۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۴:۵۴ ب٫ظ

250 فیلم مستند از کشورهای ایران، فلسطین و مصر برای شرکت در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

جشنواره فیلم مستند آزادی در غزه

شهرغزه از روز چهارم دسامبر (13 آذر) شاهد افتتاح جشنواره فیلم‌های مستند جوانان است.

به نقل از سایت الشروق، شهر غزه از امروز 4 دسامبر به مدت سه روز شاهد فیلم‌های مستند توسط جوانان خواهد بود. موضوع این فیلم‌ها آزادی است و جشنواره مذکور با حضور تعداد بسیاری از هنرمندان و چهره‌های عرب برپا خواهد بود.

«عبدالخالق العف» رئیس کمیته آماده‌سازی و هماهنگ کننده برنامه‌های جشنواره مذکور روز شنبه گذشته در توضیح برنامه‌ها و شرکت‌ کنندگان در جشنواره گفت که 250 فیلم مستند از کشورهای ایران، فلسطین و مصر برای شرکت در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند. او همچنین با اشاره به گروه داوران و تجربه آن‌ها در کارهای سینمایی و تولیدی گفت هیئت داوران کار خود را پس از دیدن تمامی فیلم‌ها آغاز کرده است و این هیئت داوران متشکل از گروهی از کارگردانان و کارشناسان عرصه ساخت و تولید فیلم‌های مستند هستند.

او در ادامه سخنانش افزود که هیئت داوران براساس معیارها و شرایط موجود در ساخت فیلم‌های مستند و پس از دیدن تمام فیلم‌های ارسالی برای شرکت در این جشنواره، آثار ساخته شده برتر را برگزیده‌اند و از سازندگان این فیلم‌های مستند برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورده‌اند.

براساس گفته‌های «عبدالخالق العف»، 35 فیلم از میان فیلم‌های ارسالی با شرایط و معیارهای خاص این جشنواره منطبق بوده‌ است . این فیلم‌ها به بخش هیئت بین‌المللی واگذار شده است تا زیر نظر داوران بین‌المللی که از هنرمندان، کارگردانان و مدیران بین‌المللی جشنواره‌های عربی داوری شوند.

 

زمان انتشار : 1391-03-03