۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۸:۴۶ ب٫ظ

«حبیب قزدغلی» یکی از مقامات دانشگاهی تونس هفته پیش به اتهام سیلی زدن به یک دانشجوی محجبه به دادگاه احضار شد. این دانشجو به دلیل رعایت حجاب در کلاس‌های درس به مدت شش ماه از تحصیل در دانشگاه محروم شده بود.

حجاب در کلاس های درس تونس؛ آری یا خیر!

رئیس یکی از دانشگاه‌های تونس به اتهام سیلی زدن به یک دختر محجبه به دادگاه می‌رود.

به نقل از سایت خبری المنار، «حبیب قزدغلی» رئیس دانشگاه ادبیات، هنر و انسان‌شناسی شهر منوبه واقع در شمال غرب پایتخت تونس روز پنج شنبه گذشته به اتهام سیلی زدن به یک دختر محجبه با حضور در یکی از دادگاه‌های این کشور به دفاع از خویش پرداخت.

«حبیب قزدغلی» در مصاحبه خود با خبرگزاری فرانس پرس گفته بود دلیل احضار من به این دادگاه برای آن بود که یک دانشجوی دختر ادعا کرده است من به او سیلی زده‌ام.

این دانشجو که «ایمان بروحه» نام دارد، به دلیل مخالفت با تصمیم شورای علمی درباره منع حجاب در کلاس‌های درس به مدت شش ماه از تحصیل محروم شده بود.

المنار همچنین نوشت که این مقام دانشگاهی در دفاع از خود گفته است: شکایت این دانشجوی دختر از من صرفا یک شکایت ساده نیست. بلکه یک دور جدید از جنجال و درگیری است که از نوامبر سال 2011 شکل گرفته است. طبق گفته‌های «حبیب قزدغلی»  از این تاریخ بر سر موضوع حجاب، میان اسلام‌گرایان و مقامات دانشگاهی درگیری به وجود آمده است و هر کدام از طرفین سعی کرده‌اند سخن و خواسته خود را عملی کند.

وی همچنین با ابراز تعجب از شکایت مذکور علیه خود گفته است: من واقعا از این شکایت تعجب می‌کنم. چون در واقع این من بودم که به دلیل مورد حمله قرار گرفتن کتابخانه‌ام شکایت کرده بودم. در ماه مارس 2012 کتابخانه من توسط دو دانشجوی زن نقاب‌دار مورد حمله قرار گرفت و اسناد و مدارک موجود در آن توسط این دو شخص ناشناس پراکنده شدند.

او در پایان تاکید کرد شکایت مذکور و حوادث اخیر موضوعات تصادفی نیستند بلکه به شکلی برنامه‌ریزی شده‌ است که مدافعان آزادی بیان در دانشگاه‌ها را نشانه رفته است.

در حالی که مقامات دانشگاهی تونس می‌کوشند حجاب را در کلاس‌های درس ممنوع اعلام کنند، جریان‌های اسلام‌گرا نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و با راه‌اندازی راه‌پیمایی و اعتراضات مختلف خواهان احترام به اسلام و رعایت شدن آموزه‌های آن می‌باشند.

 

 http://www4.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=1&cid=41&frid=41&eid=266679

 

زمان انتشار : 1391-04-20