۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۱۲:۵۵ ب٫ظ

«شيخ نعيم قاسم» با انتقاد شديد از بان كي مون، اعلام كرد كه وي صلاحيت ندارد كه به لبنان بگويد چگونه رفتار كند.

حزب‌الله: بان‌کی‌مون صلاحیت ندارد به لبنان بگوید چه بکند

معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در واكنش به گزارش دبيركل سازمان ملل عليه حزب‌الله تصريح كرد: وي كه اشغالگري اسرائيل را نمي‌بيند، بنابراين صلاحيت ندارد به ما بگويد كه چگونه از لبنان محافظت كنيم.

«شيخ نعيم قاسم» با انتقاد شديد از بان كي مون، اعلام كرد كه وي صلاحيت ندارد كه به لبنان بگويد چگونه رفتار كند.

نعيم قاسم تاكيد كرد كه: بان كي مون تحت ديكته‌هاي دشمن صهيونيستي قرار دارد و در نتيجه صلاحيت ندارد كه به ما راهنمايي بدهد و بگويد چگونه رفتار كنيم يا اينكه به ما بگويد چگونه بايد از لبنان حمايت كرد.

بان كي مون چهارشنبه گذشته با صدور گزارش «چگونگي اجراي قطعنامه 1559 شوراي امنيت توسط لبنان و رژيم صهيونيستي»، با حمله به حزب الله بار ديگر اين حزب را عامل اصلي مشكلات لبنان قلمداد كرد و خواستار خلع سلاح آن شد.

به گزارش پايگاه خبري المنار، نعيم قاسم گفت: مقاومت به اين‎گونه اظهارنظرها و اتهامات ظالمانه توجهي نمي‌كند زيرا همه اين مواضع، سخنان اسرائيل و آمريكا و متحدان آنان است.

وي به بيانيه بان‌كي مون اشاره كرد و با بيان اينكه بيانيه وي روي سلاح حزب‌الله به عنوان مشكل لبنان متمركز شده بود گفت: او فراموش كرده است كه مشكل اصلي كه منطقه را از حدود صد سال پيش ويران كرده است، اسرائيل است و اسرائيل علت اصلي تجاوزگري، اشغال، قتل و كوچ مردم است.

معاون دبيركل حزب‌الله لبنان افزود: همه خرابي‌ها و ويراني‌هايي كه شاهد هستيم همه به علت اقدامات اسرائيل است و اگر اين دشمن نمي‌بود، مقاومتي شكل نمي‌گرفت؛ مقاومتي كه در واكنش به دشمن و جنايات آن به وجود آمد.

وي افزود: اگر مقاومت نمي‌بود، لبنان اكنون تحت قيمومت اسرائيل و قطعاً به يكي از شهرك‌هاي اسرائيلي تبديل شده بود؛ همان‎گونه كه وضعيت اراضي اشغالي فلسطين اكنون چنين است.

وي خطاب به آمريكا و كشورهاي عربي تاكيد كرد: دست از سر لبنان برداريد. آنگاه خواهيد ديد كه لبنان به لطف ارتش، ملت و مقاومت لبنان، باثبات‌ترين كشور جهان خواهد بود.

نعيم قاسم در پايان اعلام كرد: بله ما اقرار مي‌كنيم كه سلاح حزب‌الله طرح اسرائيل را ناكام كرده است و دنباله‌روان اسرائيل را از بازي كردن با سرنوشت لبنان بازداشته است و اذعان مي‌كنيم كه سلاح حزب‌الله دشمن صهيونيست را در سال 2000 با آزادسازي جنوب و در سال 2006 شكست داده است.

وي گفت: آيا بان كي مون نمي‌بيند كه مزارع شبعاي لبنان هنوز در اشغال اسرائيل است و اسرائيل هرروز به حريم لبنان تجاوز مي‌كند و هواپيماهاي آن حريم هوايي ما را نقض مي‌كنند؟

 

زمان انتشار : 1390-02-04