۱۳۹۷/۱۰/۱۰
۱۲:۲۹ ب٫ظ

جنبش امت لبنان نشستی با عنوان "میلاد مسیح و محمد، پیام وحدت و محبت" در مقر این جنبش با حضور شخصیت های علمایی، فرهنگی و اجتماعی برگزار کرد.

روحانیون مسیحی و مسلمان عنوان کردند:

حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) را الگو قرار دهیم

به گزارش الأمه:

 جنبش امت لبنان نشستی با عنوان "میلاد مسیح و محمد، پیام وحدت و محبت" در مقر خود با حضور شخصیت های علمایی، فرهنگی و اجتماعی برگزار کرد.

حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی(ع) را الگو قرار دهیم

نسیم حاطوم عضو هیئت رئیسه جنبش امت اشاره کرد: رابطه حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی (ع) باید به الگویی برای روابط مسلمانان و مسیحیان تبدیل شود تا از آتش فتنه در امان باشیم، به ویژه که پیامبر اکرم (ص) به حضرت عیسی (ع) و مسیحیان احترام می‌گذاشت و محبت می‌ورزید.

وی تأکید کرد: همه پیامبران الهی، آموزه های ربّانی  را برای اهل زمین بیان کردند.

اسقف عصام یوحنا درویش رئیس اسقف ها گفت: حضرت عیسی (ع) و دین مسیحیت به دوست داشتن و مدارا دعوت کرده اند و اختلاف زیادی با دعوت اسلام ندارند و هر دو به دنبال گسترش صلح و محبت بودند.

همزیستی اسلامی و مسیحی ثروتی است که باید آن را حفظ کرد

شیخ حسن المصری رئیس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان بر گفته امام موسی صدر تاکید کرد و گفت: همزیستی اسلامی و مسیحی ثروت است که باید آن را حفظ کرد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) و حضرت مسیح (ع) نه تنها در برادری و نبوت شبیه هم هستند، بلکه در رسالت اخلاقی مثل هم بودند و هر دو مورد آزار و اذّیت قرار گرفته و در راه خداوند هجرت کردند و اذیت ها را تحمل کردند.

شیخ المصری تصریح کرد: مقاومت امروز در مسیر آموزه های حضرت عیسی (ع) و شیوه ایشان در مبارزه با ظالمین و متجاوزین حرکت می کند.

شریعت های آسمانی از انسان می خواهند که با خداوند آشتی کند

شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت با بیان اینکه شریعت های آسمانی از انسان می خواهند که با خداوند آشتی کند و با او در اتباط باشد، گفت: انسان اگر در این ارتباط موفق باشد، این آشتی در رابطه او با دیگران منعکس می شود.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان انسان این مسئله را فهمیدند تلاش کردند که به اسم دین روابط میان انسان ها را تخریب کنند. تاریخ دیروز شاهد جنگ‌های صلیبی بود و امروز داعش و هم­‌گروه های آن در پشت پرده اسلام ظلم می کنند و دست به کشتار انسان های بی‌گناه می‌زنند.

 

منبع: حوزه نیوز