۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۲:۳۳ ب٫ظ

انتشار خبر مخالفت مقامات ابوظبي و دبي با اعطاي ويزا به شهروندان مصري در رسانه ها، خشم مردم مصر را برانگيخته است.

خشم مردم مصر‌ از مقامات امارات عربی متحده

به نقل از العالم، فعالان مصري در شبكه‌هاي اجتماعي اينترنتي از مقامات كشورشان خواستند در قبال دولت‌هاي عربي كه به دنبال ضربه زدن به انقلاب مردم مصر هستند، موضعي قاطع اتخاذ كنند.

پايگاه خبري وطن نيز در اين خصوص نوشت: درپي خودداري ابوظبي و دبي از اعطاي ويزا به شهروندان مصري آن هم به دلايلي عجيب مانند نبود مسئولان ذيربط در قاهره براي تاييد اطلاعات درخواست كنندگان ويزا، و انتشار اين اخبار از طريق رسانه ها، موجي از خشم و انزجار از دولت امارات مصر را فراگرفت.

نارضايتي كشورهاي عربي از محاكمه مبارك

از سوي ديگر، منابع اماراتي تاكيد كرده‌اند كه حكام اين كشور و ديگر كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از موافقت شوراي نظامي مصر با درخواست مردم براي محاكمه حسني مبارك خشمگين هستند. اين منابع اعلام كردند كه به تاخير انداختن سفر عصام شرف نخست وزير مصر به رياض و ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس به دليل محاكمه مبارك و بهبود روابط اين كشور با ايران بوده است.

فعالان مصري اعلام كرده‌اند كه آمريكا براي تحت فشار قرار دادن انقلابيون مصر از طريق هم پيمانان خود در منطقه تلاش مي‌كند.

در همين راستا فعالان مصري در صفحه خود در شبكه‌هاي اجتماعي موضوع "اخراج سفير امارات و يا عذرخواهي از مردم مصر " را مطرح كرده‌اند.

اين فعالان تاكيد كرده‌اند كه ضد مردم امارات نيستند، بلكه مخالف حاكماني هستند كه به خواست ملت‌ها و حقوقشان براي برخورداري از آزادي احترام نمي‌گذارند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05