۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۶:۰۶ ب٫ظ

دادستان كل نظامي بحرين خواستار اعدام شماري از معترضين شركت‌كننده در تظاهرات ضددولتي كه خواستار ايجاد اصلاحات در اين كشور هستند شد.

دادستان کل نظامی بحرین خواستار اعدام جمعی انقلابیون شد

به نقل از خبرگزاري بحرين، دادستان كل نظامي بحرين ديروز خواستار صدور حكم اعدام عليه هفت نفر از شركت‌كنندگان در اعتراضات ضددولتي شد كه با هدف سركوب مخالفان، به اتهام آنچه "كشتن دو نيروي پليس در جريان تظاهرات اخير اين كشور " گفته شده در حال محاكمه هستند.

دادستان كل بحرين يكشنبه در جريان ارائه دادخواست نهايي در برابر دادگاه بدوي امنيت ملي و بررسي اتهاماتي را كه آن را دلايل موكد حمله عمدي متهمان به نيروهاي پليس خواند، خواستار صدور حكم اعدام براي آنها شد.

اين دادستان اعلام كرد كه اين مخالفان بحريني دو پليس را در حالي كه به سوي نيروهاي امنيتي تيراندازي مي‌كردند با خودرو زير گرفتند و از محل حادثه گريختند و بنابراين قتل عمد با انگيزه‌هاي تروريستي مرتكب شده‌اند و به يك كارمند دولتي نيز در حين انجام وظيفه حمله كردند.

اين در حالي است كه وكلاي متهمان اتهامات وارد بر موكلين خود را رد كردند و خواستار تجديد نظر در اين موضوع تا 28 آوريل آينده به منظور بررسي بيشتر آن شدند.

در اين نشست نمايندگاني از مجمع ملي حقوق بشر بحرين و مركز خيلجي- اروپايي حقوق بشر و متهمان و برخي از نزديكان آنها حاضر بودند.

بر اساس اخبار رسيده از زمان شروع انقلاب مردم بحرين نزديك به يكهزار نفر از جمله بيش از 30 زن در بازداشت مقامات بحريني به سر مي‌برند.

به دليل سانسور شديد خبري در بحرين آمار دقيقي از شهداي قيام مردمي در اين كشور در دست نيست.

 

زمان انتشار : 1390-02-05