۱۳۹۸/۰۳/۱۲
۱:۴۲ ب٫ظ

فاطمه محمدی کارگردان فیلم کوتاه قصد دارد فیلم «داغی» را با موضوع مصائب افغان‌ها بسازد.

«داغی» با موضوع مصائب افغان‌ها ساخته می‌شود

به گزارش الأمه:

فاطمه محمدی کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در مرحله پیش تولید فیلم کوتاه جدید خود به نام «داغی» است، گفت: از ساخت فیلم اولم «فراموشی» بیشتر از ۲ سال می‌گذرد، زیرا هیچ سوژه‌ای من را به حرکت وانمی‌داشت. زمانی که فیلم «فراموشی» را به عنوان اولین کار جدی‌ام می‌ساختم تمام تلاشم صرفاً، ساختن یک فیلم استاندارد بود تا خود را محک بزنم و با اینکه همچنان به «فراموشی» نقدهایی دارم، تا این لحظه در بیش از ۵۰ فستیوال ملی و بین‌المللی دیده شده و جوایزی را نیز دریافت کرده است.

وی بیان کرد: این روزها پیش تولید فیلم کوتاه «داغی» را آغاز کرده‌ام و حالا برای این فیلم، کمترین انتظارم از خودم این است که نسبت به «فراموشی» چند پله ترقی کنم. قطعاً تابستان بهترین زمان برای تصویربرداری «داغی» خواهد بود، این فیلم کوتاه در ایران جلوی دوربین می‌رود، البته اصلاً برای ساخت «داغی»، عجله‌ای ندارم و ترجیح می‌دهم زمان کافی برای ساخت آن داشته باشم.

کارگردان فیلم کوتاه «فراموشی» توضیح داد: این فیلم که فضای متفاوتی نسبت به فیلم قبلی من دارد، کارگردانی‌ام را به چالش خواهد کشید و از این جهت این پروژه را بسیار دوست دارم و برای تجربه کردن آن لحظه شماری می‌کنم.

وی درباره نحوه انتخاب عوامل این فیلم کوتاه بیان کرد: غالب بازیگران فیلم کوتاه «داغی» از هنرمندان افغانستانی خواهند بود اما در واکنش به کم مهری‌ها نسبت به مهاجران و هنرمندان افغان در کشورم، تلاش خواهم کرد که بخش قابل توجهی از عوامل پشت صحنه نیز، از فیلمسازان و هنرمندان با استعداد و حرفه‌ای افغانستانی باشند.

این کارگردان با اشاره به اینکه «داغی» ربطی به شرایط افغان‌ها در ایران ندارد، توضیح داد: محدودیت‌ها برای فیلمسازان افغانستانی موجب شده است تا آن‌ها قدر سینما را بهتر بدانند و حالا که موضوع این فیلم در اقلیم آن‌ها می‌گذرد پس اولویت من با حضور آنها است.

محمدی در پایان گفت: دلم می‌خواهد از این طریق به عنوان یک فرهنگ‌ساز در عمل نیز ثابت کنم که حق افغان‌ها بیش از این وضعیتی است که در آن قرار دارند.

«داغی» به نویسندگی امیر روئینی است که حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری نیز به عنوان مشاوران فیلمنامه در این پروژه با کارگردان همکاری کرده‌اند.