۱۳۹۷/۱۱/۰۲
۳:۵۶ ب٫ظ

چند فیلم در تازه ترین حضور سینمای ایران در جشنواره های خارجی موفقیت های بین المللی کسب کرده و خوش درخشیدند.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» بهترین مستند ایرانی جشنواره پراگ شد

به گزارش الأمه:

 فیلم سینمایی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه بهترین فیلم هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ شد.
«درساژ» به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری پیش از این در جشنواره‌های معتبر جهانی حضور داشته و جوایز از جمله تقدیر ویژه هیات داوران برلین و سیمرغ بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر را دریافت کرده است. 
‌‎در این فیلم سینمایی که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده داشته است؛ علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

**«صندلی» ایرانی در جشنواره «چنای» هند

همچنین فیلم انیمیشن «صندلی» به کارگردانی محمد فیض‌آبادی که روایتگر داستان جدال 2 آدم برای تصاحب صندلی یکدیگر است، به جشنواره «چنای» هند راه یافت.
در ششمین دوره جشنواره «چنای» که از 27 بهمن تا 5 اسفند 97 در کشور هند برگزار خواهد شد، فیلم انیمیشن «صندلی» ساخته محمد فیض‌آبادی به نمایش در می‌آید. در این جشنواره فیلم‌های کوتاه (زیر 20 دقیقه) داستانی، مستند و انیمیشن روی پرده می‌روند.
انیمیشن 6 دقیقه‌ای «صندلی» که در ژانر اجتماعی و طنز تولید شده است، اشاره به وضعیتی دارد که در آن شاهد رقابت 2 آدم بر سر تصاحب صندلی یکدیگر هستیم؛ در حالی که آنها صندلی‌های خود را دارند.

**«کلاف» به جشنواره آمریکایی می رود

دیگر موفقیت سینمای ایران نیز به انیمیشن «کلاف» اختصاص دارد. این انیمیشن به کارگردانی ملیحه غلامزاده و تهیه کنندگی سیدجواد حسینی نژاد در اولین حضور بین المللی به دهمین دوره جشنواره We like em short festive اورگان‌ آمریکا راه یافت.
انیمیشن «کلاف» 7 دقیقه ای محصول سال 2019 است که تدوین آن را ناصر فکور و همون راد موسیقی آن را انجام داده است.
این اثر قصه جدا افتادن انسان‌ها از وطن خود پس از جنگ و دلبستگی های جامانده را روایت می کند. دهمین دروه این جشنواره از 15 تا 18 آگوست برابر با 24 تا 27 مردادماه برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا