۱۳۹۷/۰۳/۱۳
۴:۵۳ ب٫ظ

«خالد و خلود» خواهر و برادر روشندل مصری 13 سال دارند و هر یک حافظ 10 جزء قرآن هستند.

دوقلوهای روشندل مصری و حفظ قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ خالد محمود حجازی، نوجوان روشندل 13 ساله مصری و خلود، خواهر نابینای وی، در روستای «إسحاقه» از توابع استان «کفر الشیخ» مصر متولد شدند و هم‌اکنون هر یک حافظ 10 جزء از قرآن هستند.

خالد در گفت‌وگو با این رسانه مصری گفت: «من حفظ قرآن را از کلاس سوم ابتدایی آغاز کردم، اما به علت عدم سازماندهی مناسب مکتب‌خانه‌ها ادامه فعالیتم را متوقف کردم. اما من و خواهرم دو سال است که به صورت مستمر در مکتب‌خانه آموزش قرآن «معصراوی» شهر کفرالشیخ مشغول فراگیری حفظ قرآن هستیم و به فضل خداوند توانسته‌ایم تاکنون 10 جزء از قرآن را حفظ کنیم».

وی با اشاره به این که حفظ قرآن به اطلاعات او در مورد پیامبران و رسولان الهی افزوده است، ادامه داد: «من روزهای دوشنبه و پنج شنبه برای حفظ قرآن نزد شیخ مصطفی محفوظ(از اساتید قرآنی مصر) می‌روم و روان‌خوانی و علوم تجوید را نزد وی می‌آموزم، به‌طوری که هر روز 10 آیه از قرآن کریم را حفظ می‌کنم».

این نوجوان روشندل مصری با بیان این که وی در تلاش است که یک ساله حافظ کل قرآن شود، گفت: «من به شنیدن صدای تلاوت شیخ محمد صدیق منشاوی، شیخ مصطفی اسماعیل و محمود خالد حصری علاقه دارم و آرزو دارم که بتوانم در آینده قاری قرآن، امام جماعت و خطیب شوم».

خلود نیز که همچون برادرش از نعمت بینایی محروم است در کنار برادر دوقلوی خود توانسته 10 جزء از قرآن کریم را حفظ کند و اکنون در مدرسه «النور والأمل» ویژه نابینایان تحصیل می‌کند وآرزو دارد بتواند علاوه بر حفظ قرآن از دانش‌آموزان برتر بوده و در آینده به کودکان قرآن آموزش دهد.