۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱:۰۶ ب٫ظ

برخي منابع آگاه غربي اعلام كردند كه عربستان سعودي و قطر با همكاري آمريكا و اسرائيل درصددند نظام سوريه را با هدف محاصره ايران و حزب‌الله سرنگون كنند و اين كار را با هزينه ميليون‌ها دلار انجام مي‌دهند.

راز ناامنی در سوریه؛ توطئه سعودی‌ها، قطری‌ها، آمریکا و اسرائیل

منابع غربي از علت ناامني در سوريه پرده برداشتند و با افشاي خيانت ملك عبدالله پادشاه عربستان و شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر فاش كردند كه اين دو كشور با همكاري آمريكا و اسرائيل درصدد برآمدند با استفاده از فضاي منطقه، دولت سوريه را سرنگون كنند تا در نهايت ايران و حزب‌الله را محاصره كنند.

اين منابع به راديو نروژي اوسترن اعلام كردند كه: «طرح مخالفان براي سوريه، در ابتدا جدا كردن شهر درعا از كنترل دولت مركزي سوريه و اعلام استقلال آن مانند شهر بن‎غازي در ليبي بود».

اين در حالي است كه حدود يك ماه پيش، ناامني در سوريه با فعاليت گروهك‌هاي مسلح در شهر درعا آغاز شد كه با مقابله ارتش سوريه با آنان، دايره ناامني گسترش يافت.

راديو اوسترن افزود: گزارش‌هاي غربي نشان مي‌دهد كه طرح مخالفان در به كنترل گرفتن شهر درعا بوده است تا از آنجا كنترل بر ديگر شهرهاي سوريه ميسر شود. بدين معنا كه از طريق اين شهر مرزي با اردن راه براي ورود گروه‌هاي غربي و كمك‌هاي آنان براي سرنگون كردن نظام بشار اسد ميسر شود درست مانند اتفاقي كه براي شهر بن‎غازي در ليبي افتاد و انقلابيون ليبي با كنترل بر اين شهر، آزاد كردن ديگر شهرها را ادامه دادند و غربي‌ها از اين شهر به مخالفان كمك‌هايي رساندند.

* خيانت عربستان و قطر به سوريه و توطئه عليه ايران و حزب‌الله

اوسترن به نقل از اين منابع فاش كرد كه عربستان سعودي و قطر دو كشور مهم در اين طرح هستند كه به‎شدت از سرنگوني دولت سوريه حمايت مي‌كنند و اين بيش از پيش ثابت مي‌كند كه سران عرب حتي به همتايان خود نيز رحم نمي‌كنند و در خيانت به يكديگر از هيچ‎چيز دريغ نمي‌كنند.

اوسترن اعلام كرد: مخالفان سوريه وعده‌هايي از سعودي‌ها و قطري‌ها براي پوشش رسانه‌اي بيانيه‌ها و فعاليت‌هايشان دريافت كرده‌اند به طوري كه همه تصاوير آنان كه در شبكه اينترنتي يوتيوب منتشر مي‌شود، در شبكه قطري الجزيره و شبكه سعودي العربيه نيز پخش مي‌شود.

* فعاليت شديد وهابي‌ها؛ مشاركت الجزيره و العربيه در اين توطئه

اين راديو نروژي افزود: نظام سوريه اشتباه بزرگي مرتكب شد وقتي قدرت كشورهاي خليج فارس [در خيانت به سوريه] را دست‌كم گرفت؛ مخصوصا عربستان سعودي و قطر را كه در طرح آمريكايي اسرائيلي ناامن كردن سوريه و تلاش براي سرنگوني بشار اسد مشاركت فعال دارند به‏خصوص اينكه اطلاعات به دست آمده نشان مي‌دهد كه عناصر وهابي سلفي تاكنون صدها هزار دلار براي خريدن برخي افراد در گمرك مرزي در دو ماه گذشته صرف كرده‌اند تا با اين كار محموله‌ها بازرسي نشود و انتقال سلاح به درون سوريه آسان شود.

به تصريح منابع غربي، عربستان سعودي كاملا در اجراي اين طرح آمريكايي اسرائيلي براي سرنگون كردن بشار اسد مشاركت دارد و تاكنون بيش از 300 دوربين پيشرفته دستي مجهز به لنزهاي مختلف، براي پوشش دادن اعتراضات و تظاهرات وارد سوريه كرده و تاكنون صدها ميليون دلار براي تامين مخارج اعتراضات هزينه كرده است.

* هدف سرنگوني نظام سوريه، محاصره ايران است

به گفته اين منابع، قطري‌ها نيز از اين طرح سياسي-امنيتي براي سرنگون كردن دولت و نظام سوريه دور نيستند. هدف قطري‌ها محاصره ايران و حزب‌الله است. قطري‌ها به آمريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها وعده داده‌اند كه شبكه الجزيره را كاملا در اختيار اين طرح قرار بدهند و اعتراضات و تظاهرات را در سوريه بزرگ‌نمايي كنند. همچنين شبكه العربيه كه در تملك عربستان سعودي قرار دارد نيز همين كار را مي‌كند و روزانه 10 ساعت از پخش خود را به منتشر كردن و به نمايش گذاشتن تصاويري اختصاص مي‌دهند كه در شبكه اينترنتي يوتيوب منتشر مي‌شود يا با افرادي به نام شاهدان عيني مصاحبه مي‌كنند.

به گزارش اين راديو نروژي، بشار اسد براي مقابله با اين طرح، چاره‌اي جز ورود مستقيم به رويارويي سياسي، اطلاعاتي و رسانه‌اي با دو كشور عربستان و قطر ندارد زيرا اين دو كشور كاملا در اين طرح فعال هستند همچنان كه ملك عبدالله پادشاه عربستان دستور داده است كه بودجه نامحدودي براي اين كار در اختيار دستگاه جاسوسي و اطلاعاتي عربستان بگذارند و هرچه نياز هست هزينه كنند تا نظام سوريه و بشار اسد سرنگون شود.

اين راديو اعلام كرد كه احتمال موفقيت سوريه در رويارويي با اين مسئله بدون رويارويي مستقيم با اين دو كشور اندك است بنابراين به‎سختي مي‌تواند ملت خود را متقاعد كند كه ناامني‌هاي كنوني طرح اسرائيلي-آمريكايي با همكاري عربستان و قطر است كه هدف آن هدف گرفتن ايران و حزب‌الله است كه از طريق سرنگوني نظام سوريه در پي آن هستند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01