۱۳۹۸/۰۹/۱۶
۱۱:۵۲ ق٫ظ

نخستین مجموعه اشعار سید فراست حسین رضوی، از شاعران برجسته پاکستان با عنوان «سلام فلسطین» در نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی رونمایی شد.

رونمایی از مجموعه اشعار «سلام فلسطین» در کراچی

به گزارش الأمه:

مراسم رونمایی از مجموعه اشعار سید فراست حسین رضوی، از شاعران برجسته پاکستان با عنوان «سلام فلسطین» که درباره مظلومیت فلسطین سروده شده است، با حضور احمد محمدی، سرکنسول و بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی، سحر انصاری، از شاعران مشهور زبان اردو، شاهد ضمیر، رئیس فرهنگستان اردو، شکیل فاروقی، از استادان دانشگاه کراچی، صابر ابومریم و محفوظ یارخان، از مسئولان بنیاد فلسطین، سید فراست رضوی، شاعر اثر در نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی برگزار شد.

مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در سخنانی درباره کتاب «سلام فلسطین» گفت: اثر گرانقدر فراست رضوی نخستین کتاب به زبان اردو در حوزه ادبیات مقاومت است که مجموعه اشعار آن به موضوع فلسطین اختصاص یافته است.

وی افزود: این کتاب از این نظر که به مسئله فلسطین اشاره دارد، منحصر به فرد است و می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر ادبا و شعرای اردو زبان باشد.

شاهد ضمیر هم در سخنانی، به ویژگی‌های ادبی مجموعه اشعار کتاب «سلام فلسطین» اشاره کرد و گفت: این کتاب نه تنها عقیده و ارادت عمیق قلبی شاعر به مردم مظلوم فلسطین را بیان می‌کند، بلکه از لحاظ آرایه‌های شعری نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.

شکیل فاروقی از استادان دانشگاه کراچی به بیان مطالبی درباره فراست رضوی و خلق اشعار زیبا و جنبه‌های مهم مقاومتی کتاب «سلام فلسطین» پرداخت.

سحر انصاری از شاعران زبان اردو در ادامه این مراسم، اظهار کرد: از دوره اقبال لاهوری تا به امروز بسیاری از شاعران اردو زبان درباره فلسطین اشعار خوبی را سروده‌اند، اما فراست رضوی نخستین شاعری است که مجموعه اشعاری را با این موضوع خلق کرده است.

احمد محمدی، سرکنسول کشورمان درباره این اثر ارزشمند بیان کرد: «سلام فلسطین» نه تنها مجموعه اشعار است، بلکه مستند بی نظیری بر تاریخ فلسطین محسوب می‌شود، چون بسیاری از موضوعات تاریخی مرتبط با مسئله فلسطین همچون اسامی و وقایع مهم را در قالب شعر بیان کرده است.

سیدفراست رضوی(شاعر اثر) با تشکر از خانه فرهنگ ایران در کراچی برای همکاری و مشارکت در برگزاری مراسم رونمایی از مجموعه اشعارش، نکاتی را درباره هدف از ترتیب و نشر مجموعه «سلام فلسطین» بیان کرد.

بنابر اعلام این خبر، همزمان با رونمایی این کتاب نمایشگاه عکسی با موضوع «فلسطین» برپا شد که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

 

منبع: ایکنا