۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۶:۲۲ ب٫ظ

مسئولان بحريني پايگاه اينترنتي روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي چاپ لندن را درپي انتقاد سردبير آن از اشغالگري رژيم سعودي در بحرين فيلتر كردند.

رژیم بحرین پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی را فیلتر کرد

به نقل از منابع خبري عرب زبان، مسئولان بحريني روزنامه القدس العربي را روز جمعه 22 آوريل درپي سرمقاله "عبدالباري عطوان " سردبير اين روزنامه با عنوان "دخالت خطرناك سعودي " در بحرين فيلتر كردند.

عبدالباري عطوان در اين سرمقاله دخالت عربستان در امور داخلي بحرين را خطرناك و بي‌سابقه در منطقه دانسته بود.

سردبير روزنامه القدس العربي در اين مقاله همچنين حمايت آمريكا از لشكركشي عربستان به بحرين براي سركوب قيام مردم اين كشور را اقدامي شرم‌آور دانست.

وي با رد ادعاهاي مقام‌هاي سعودي و بحريني گفت: بحرين نه تنها در معرض تجاوز خارجي قرار نگرفته است بلكه با چنين تجاوزي نيز در حال حاضر روبرو نيست كه نيروهاي سعودي و خارجي بخواهند براي دفاع از بحرين، به اين كشور سرازير شوند.

عبدالباري عطوان تصريح كرد: بحرين شاهد موجي از اعتراضات مسالمت آميز بوده است كه خواهان اصلاحات سياسي است و دولت بحرين از شيوه سركوبگري خونين عليه شهروندان خود استفاده كرد و معترضان را به قتل رساند و با اين شيوه وحشيانه به وخامت اوضاع داخلي كمك كرد.

مردم بحرين با الهام‌گيري از انقلاب‌هاي مردمي در ساير كشورهاي عربي نظير مصر، تونس، ليبي و يمن از بيش از يك ماه پيش با آمدن به خيابانها و برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز خواهان آزادي و دموكراسي در كشورشان و برخورداري از حقوق شهروندي، پايان تبعيض و فساد دستگاه حاكمه در بحرين شده‏اند.

درپي اين اقدام مسالمت‌آميز مردم، نيروهاي بحريني همانند ساير نيروهاي رژيم‌هاي عرب با آمدن به خيابان‌ها، به سركوب و كشتار مردم دست زدند كه اين روند همچنان ادامه دارد.

رژيم بحرين پس از ناتواني در سركوب تظاهرات گسترده مردمي از نيروهاي موسوم به "سپر جزيره " وابسته به شوراي همكاري خليج فارس درخواست كمك كرد و اين نيروها به‎ويژه نيروهاي سعودي، قطري و اماراتي با اشغال بحرين، در كنار نيروهاي بحريني به طور بي‌سابقه‌اي به كشتار مردم پرداختند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05