۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۱۰:۲۰ ب٫ظ

ابراهیم اصلان: من مشغول جزئیات زندگی مردم مصر هستم تا از میان آن‌ها کارهای ادبی‌ام را خلق کنم.

سخن از دل مردم

روزگاری بود که نویسندگان و شاعران در خدمت دربار و شاهان بودند و تمام نوشته‌های ادبی خود را در این فضای خاص و به دور از حقایق جامعه به رشته تحریر درمی‌آورند. اما رفته رفته ادبیات به میان مردم قدم گذاشت و از دردها و رنج‌ها، شادی‌ها و خواسته‌های آن‌ها نوشت.  

ابراهیم اصلان داستان‌نویس مصری یکی از آن نویسندگانی است که مسائل مردم جامعه‌اش او را به خود مشغول کرده است و الهام‌گر او در نوشتن داستان های جدیدش بوده است. این نویسنده با استفاده از فضای باز ایجاد شده پس از انقلاب مردمی مصر بیش از پیش به مسئله مردم و موضوعات مرتبط با جامعه خود پرداخته است و بنا به گفته خود او تمام هم و غم خود را در این مسیر قرار داده است.  

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین این نویسنده که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکیه حضور پیدا کرده است درمورد فعالیت‌های اخیر خود گفت که من مشغول جزئیات زندگی مردم مصر هستم تا از میان آن‌ها کارهای ادبی‌ام را خلق کنم.

مصر امسال مهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکیه است و در این دور از نمایشگاه در ضمن برنامه‌های فرهنگی متنوع و گسترده، نشستی درمورد ابراهیم اصلان نیز در نظر گرفته شده است. در این نشست داستان «مالک غمگین» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این داستان در منطقه‌ای به نام الکیت کات روی می‌دهد و نویسنده جهانی را به خواننده نشان می‌دهد که در آن هر کدام از شخصیت‌ها گرفتار مسئله‌ای خاص و ویژه هستند.

ابراهیم اصلان تاکنون موفق شده است که جوایز ادبی چندی را به کارنامه ادبی خود ضمیمه کند. جایزه طه حسین از دانشگاه منیاء در سال 199 به خاطر داستان «مالک غمگین» و جایزه ساویرس به خاطر داستان «داستان‌هایی از فضل الله عثمان» در سال 2006 از جمله این جوایز بشمار می‌روند.

 

زمان انتشار : 1391-02-01