۱۳۹۸/۰۴/۰۱
۹:۱۶ ق٫ظ

شرکت‌کنندگان در نشست «رسانه علیه معامله قرن»، در بیروت برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که مشارکت در معامله قرن به معنای خیانت به حق ملت فلسطین است.

‌در نشست رسانه‌ای بیروت تأکید شد؛

شرکت در معامله قرن خیانت به حق ملت فلسطین است

به گزارش الأمه:

شرکت‌کنندگان در این نشست که در هتل «راداما»ی بیروت برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که معامله قرن نهایت ذلت و خواری، یهودی‌سازی و سرزنش‌شدن است.

در این بیانیه تأکید شده که در مسئله فلسطین هیچ صلح، گفت‌وگو و به رسمیت‌شناختنی صورت نخواهد گرفت و معامله قرن به معنای ارائه رشوه آمریکایی، سعودی و بحرینی برای کشاندن فلسطین به گفت‌وگوهای تسلیم است.

شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که فلسطین با وجود تمامی خیانت‌ها، فروشی نیست و از «بحر تا نهر»(دریا تا رود) حق نسل‌های آینده است.

در این بیانیه آمده؛ هرکس در معامله قرن شرکت کند، خائن است و هرکشوری که به صورت آشکار یا پنهان در این طرح شرکت کند به حق ملت فلسطین خیانت کرده است.

فعالان رسانه‎ای لبنان و فلسطین همچنین در میدان «الشهداء» شهر بیروت، پایتخت لبنان تجمعی نمادین با شعار «نه به معامله قرن»، «سرنگون باد اجلاس بحرین» برگزار کردند.

یادآوری می‌شود، کنفرانس اقتصادی منامه به‌عنوان نخستین گام طرح صلح ترامپ برای فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» قرار است روزهای ۴ و ۵ تیرماه سال جاری به بهانه سرمایه‌گذاری در فلسطین برگزار شد.

 

منبع: ایکنا