۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۱۰:۱۳ ب٫ظ

دادستانهاي روماني روز سه شنبه اعلام كردند كه 30 نفر از جمله سياستمداران بلندپايه و مقامات گمركي اين كشور به قاچاق كالا از طريق بندري در روماني متهم شده اند.

شماری از سیاستمداران بلندپایه رومانی به قاچاق کالا متهم شدند

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاري فرانسه از بخارست، بندر 'كنستانتا' كه به گفته دادستانهاي روماني قاچاق كالا از آنجا صورت گرفته، بندر اصلي اين كشور در درياي سياه است و راهي براي ورود كالاهاي آسيايي به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا محسوب مي شود.

به گفته دادستانهاي مخالف با اختلاس، چند تاجر و دلال از كشورهاي چين، اردن، لبنان و سوريه نيز جرو متهمان اين پرونده هستند.

يك مقام ارشد وزارت امور داخله روماني ديروز پس از بازداشت به اتهام فساد در ارتباط با اين پرونده، از سمت خود عزل شد.

يكي از سناتورهاي حزب حاكم ليبرال دمكرات روماني (PDL) و فرمانده يگان دريايي پليس مرزي در بندر كنستانتا نيز در مظان اتهام قرار گرفته اند.

اين افراد به همدستي با يك 'شبكه فساد' گسترده متهم شده اند كه امكان انتقال كالاهاي غيرقانوني يا جعلي از مرز اتحاديه اروپا در بندر كنستانتا را فراهم مي سازد.

روماني از ماه ژانويه (دي ماه) يكي از بزرگترين عمليات پاكسازي گمركات و پليس مرزي خود را به اجرا گذاشته است.

رييس گمرك روماني در ماه فوريه (بهمن ماه) از مقام خود عزل شد و دهها تن از مقامات مرزي اين كشور نيز در گذرگاههاي مرزي مولداوي، اوكراين و صربستان بازداشت و به دريافت هزاران يورو رشوه از قاچاقچيان سيگار متهم شدند.

روماني، كشوري در حاشيه شبه جزيره بالكان، سوداي پيوستن به منطقه بدون ويزاي شينگن را در سر دارد، اما كشورهايي چون فرانسه و آلمان با اين مساله مخالفت كرده بر لزوم پيشرفت هر چه بيشتر بخارست در مبارزه با فساد تاكيد دارند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-08