۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۵:۵۸ ب٫ظ

فیلم «شیاطین سرخ» درباره پسرکی دوازده ساله است که بازی فوتبالیست‌های انگلیسی را می‌ستاید و خود نیز طرفدار تیم منچستر می‌باشد. با اشغال ساختمان تئاتر بصره توسط نیروهای انگلیسی این پسربچه جذب آن‌ها می‌شود و دائم به مقر نظامی آن‌ها سرمی‌زند. پس از به وجود آمدن رابطه صمیمی میان پسرک

شیاطین سرخ ایرانی _ عراقی

همکاری‌های ایران و عراق تنها در عرصه‌ سیاست و یا اقتصاد محدود نمی‌شود. بلکه این دو کشور همسایه و دوست در زمینه فرهنگ و هنر نیز با یکدیگر همکاری‌های دو جانبه دارند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، ایران و عراق خود را برای ساخت یک فیلم مشترک مهیا می‌کنند. «شیاطین سرخ» نام این کار مشترک خواهد بود که با موضوع اشغال ساختمان تئاتر بصره در سال 2003 توسط انگلیس ساخته خواهد شد.

قهرمان داستان کودکی از یک خانواده فقیر می‌باشد که بسیار دوست دارد فوتبالیست بشود. این کودک عراقی که آرزوی بازی در یکی از تیم‌های انگلیس را در سرمی‌پروراند، به اشغالگران انگلیسی نزدیک می‌شود.

جزیره نت همچنین نوشت، ساخت این فیلم به خوبی مشارکت و همکاری موجود در عرصه سینما و تئاتر ایران و عراق را نشان می‌دهد. در همین راستا مدیر بخش سینمایی وزارت فرهنگ عراق قاسم محمد سلمان در گفتگوی خود با جزیره نت درباب داستان فیلم مذکور گفت: فیلم «شیاطین سرخ» درباره پسرکی دوازده ساله است که بازی فوتبالیست‌های انگلیسی را می‌ستاید و خود نیز طرفدار تیم منچستر می‌باشد. با اشغال ساختمان تئاتر بصره توسط نیروهای انگلیسی این پسربچه جذب آن‌ها می‌شود و دائم به مقر نظامی آن‌ها سرمی‌زند. وی در ادامه توضیح داد: نیروهای انگلیسی در ابتدا به دلیل ترسی که از مردم عراق داشتند به این پسرک روی خوش نشان نمی‌دهند. اما رفته با زیاد شدن تعداد دفعات دیدار این پسرک با سربازان نظامی روابط میان آن‌ها نیز گرمتر می‌شود. اوج داستان زمانی است که این دوستی به تزویر از طرف نظامیان انگلیسی آلوده می‌شود.

کارگردانی این اثر را «رحیم حسینی» برعهده دارد و «سید حسین الصادری» نیز تهیه‌کننده آن می‌باشد. این کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی اخیرا برای انتخاب بازیگران مورد نظر خود برای نقش‌های اصلی و فرعی به عراق سفر کرده‌اند.

فیلمبرداری «شیاطین سرخ» در استان‌های «بصره»، «بغداد»، «العماره» و «نجف» عراق و همچنین انگلیس انجام خواهد گرفت و «محمد سلمان» پیش‌بینی می‌کند ساخت این فیلم هشت ماه به طول بانجامد. 

 

زمان انتشار : 1391-04-09