۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱۲:۵۳ ب٫ظ

منابع آگاه اروپایی از رقابت شدید شماری از کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس برای تحریک علیه سوریه به منظور راضی کردن امریکا و سرنگونی نظام سوریه، لطمه به ایران و مقاومت در لبنان و فلسطین خبر دادند.

عربستان و قطر بازیگران اصلی بحران در سوریه هستند

پایگاه اینترنتی خبری هفته نامه فلسطینی المنار به نقل از منابع اروپایی نوشت: شماری از شاهزاده های سعودی در خدمت به شماری از موسسات و سازمان‌های امریکایی برای ضربه زدن به ثبات در سوریه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته این منبع، شاهزاده های سعودی که بیشتر آنها از سازمان‌های امنیتی هستند با رهبران قطری معاملاتی انجام داده اند. بر اساس این معاملات آنها با حمایت امریکا و دخالت قطر پس از مرگ پادشاه

و ولیعهد بیمار عربستان موقعیت‌های حساس و مهمی را در حکومت این کشور خواهند داشت به ویژه آنکه شماری از مقامات امریکایی بین ریاض و واشنگتن در رفت و آمد هستند تا ساختار حکومت جدید عربستان را مشخص کنند.

به گفته این منابع این عده از شاهزادگان سعودی از جمله بندر ترکی و مقرن پولهای هنگفتی را برای تحریک علیه سوریه و رهبران این کشور و فتنه افکنی در این کشور با هماهنگی و همکاری با قطر و امریکا پرداخت می کنند و برای این کار برخی هسته‌های مسلح را به خدمت گرفته‌اند و دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته‌ای را خریداری کرده‌اند و ده‌ها جوان سوری در خارج را به دوحه و ریاض و بیروت منتقل کرده اند تا آنها را در رسانه ها نشان دهند و علیه سوریه و رهبری ان بزرگنمایی کنند و حوادث ساختگی سوریه را که کار

آمریکایی‌ها و سعودی‌ها و قطری‌هاست بزرگ جلوه دهند.

علاوه بر اینکه گروه سعد حریری رئیس فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان و سمیر جعجع رئیس حزب مسیحی نیروهای لبنانی حاضر در گروه چهارده مارس مورد حمایت امریکا برای فتنه افکنی خونین در لبنان تلاش می کنند.

این منابع به نقل از برخی تحلیل‌گران و ناظران بیطرف در منطقه عربی گفتند شبکه تلویزیونی الجزیره به تازگی بسیاری از بینندگانش را از دست داده است و دیگر به آن به عنوان بهترین شبکه تلویزیونی نگاه نمی شود زیرا حوادث سوریه را به صورت جانبدارانه پوشش می دهد و با دولت امریکا و طرف‌های مخالف رهبری سوریه و ملت آن همدستی می کند و در عین حال سرکوب و کشتار مردم بحرین به دست نظام‌های بحرین و عربستان و امارات نادیده می‌گیرد.

این منابع گفتند شبکه الجزیره و شبکه های سعودی در فتنه افکنی در سوریه به شیوه های تحریک کننده و ساختگی متوسل شده‌اند و در این مسیر از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها بهره‌برداری می‌کنند در نتیجه در توطئه علیه سوریه سهیم هستند.

منابع اروپایی گفتند هدف از این توطئه نیز حمله به طرح ملی و نزدیکی سوریه به ایران و حمله به مقاومت در فلسطین و لبنان به نفع طرح‌های امریکا و هم پیمانان آن و تبدیل کردن سرزمین عربی به حیات خلوت امریکاست.

 

زمان انتشار : 1390-01-01