۱۳۹۸/۰۹/۱۳
۹:۴۶ ق٫ظ

رایزنی فرهنگی ایران در عمان اخبار تازه‌ترین رخدادهای فرهنگی این کشور را برای مهر ارسال کرده است.

عمان؛ از جشنواره مسقط ۲۰۲۰ تا انتشار کتاب و نشریات جدید

به گزارش الأمه:

رایزنی فرهنگی ایران در عمان در تازه‌ترین مطالب ارسالی خود به مهر از انتشار کتاب‌ها و نشریات جدید و همچنین چند رویدادهای فرهنگی مهم در این کشور خبر داده است.

جشنواره بین المللی مسقط ۲۰۲۰ میلادی

جشنواره بین المللی مسقط ۲۰۲۰ میلادی همزمان باپنجاهمین سال حکمرانی سلطان قابوس از تاریخ ۱۶ ژانوبه تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۰ میلادی (روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه تا روز شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸) در مسقط پایتخت عمان برگزار می‌شود. در این جشنواره یکماهه که توسط شهرداری مسقط مدیریت می‌شود، برگزاری برنامه‌های متنوع تفریحی و سرگرمی به همراه برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

این جشنواره در دو پارک العامرات و النسیم برگزار می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰۰ هزار نفر از برنامه‌های آن دیدن کنند.

انتشار شماره جدید ماهنامه التکوین

شماره جدید ماهنامه التکوین که زیر نظر موسسه مطبوعاتی و انتشاراتی بیت الغشام تهیه می‌شود، منتشر شد. این ماهنامه که در برگیرنده موضوع خانواده و جوانان است، در شماره جدید خود به بازسازی و نوسازی پرونده جوانان در این شماره پرداخته است.

گفت‌وگو با جوانان در زمینه‌های متنوع فرهنگی و هنری، جوانان نویسنده و انگیزه‌های نویسندگان در نگارش رمان و بررسی آخرین اثر محمد عید العریمی از رمان نویسان عمانی، گفتگو با خالد المعمری از فعالان در زمینه جمع آوری تمبر و کلکسیون حرفه ای که برنده جوایز بین المللی در این زمینه است، بخشی از مطالب این شماره ماهنامه است.

در پرونده فرهنگی و هنری این شماره در کنار انتشار نمایشنامه ادرنالین، گفتگویی با خانم زوینه سالم نویسنده زن عمانی منتشر شده که وی معتقد است نوشتن نوعی نزاع است و اعمال مقررات و محدودیت در نویسندگی، گونه‌ای از سلطه اجتماعی است. انتشار آخرین اخبار درباره تازه‌های نشر کتاب و مقاله در جهان عرب و پرونده‌ای گردشگری در عمان و گفت‌وگو با شاعران برگزیده عمانی در مسابقات مختلف جهانی بخش دیگری از این ماهنامه است.

انتشار کتاب «برای عمان با عشق»

 کتاب «برای عمان با عشق» به زبان‌های انگلیسی و چینی با هدف پخش در چین، سنگاپور، تایوان و مالزی از سوی انتشارات Bleu در هنگ گنگ چین چاپ و منتشر شد.

در این کتاب که توسط آنجل چوی نویسنده چینی و مهدی جعفر نویسنده عمانی نوشته شده است، با بررسی روابط سیاسی و تاریخی چین با کشور عمان آغاز شده است و در ادامه به تشریح جذابیت‌های گردشگری و فرهنگی کشور عمان و بهره گیری این کشور از سیاست صلح، میانه روی و گفت‌وگو پرداخته شده است.

در این کتاب همچنین نویسنده چینی به بازدیدش از بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله موزه ملی، اپرای سلطنتی، موزه بیت الزبیر و کارخانه عطر معروف امواج اشاره کرده است.

این کتاب با هدف آشنایی بیشتر مردم شرق آسیا با کشور عمان منتشر شده و مجموعه کاملی برای گردشگران و فعالانی است که علاقه‌مند به سفر به این کشور هستند. این کتاب در قطع متوسط و در ۱۹۰ صفحه برای نخستین بار در ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی چاپ شد و در دسامبر ۲۰۱۹ به چاپ دوم رسید.

نمایشگاه سالانه عکس «عمان از نگاه سفرا»

 نمایشگاه سالانه عکس «عمان از نگاه سفرا» با حضور حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مسئولان وزارت خارجه عمان و شماری از سفرای مقیم روز شنبه ۹آذرماه ۱۳۹۸ در محل انجمن عکاسان عمان در مسقط افتتاح شد.

در این نمایشگاه که تا دو هفته ادامه خواهد داشت، تصاویری که سفرا، دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌های مقیم این کشور از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تجاری کشور عمان گرفته‌اند، در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

این نمایشگاه سالانه با هدف گسترش گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی و تحکیم ارتباط سفارتخانه‌ها با فعالیت‌های انجمن عکاسان، سالانه برگزار می‌شود.

 

منبع: مهر