۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۱۱:۳۴ ب٫ظ

پيرو سخنراني رئيس‌‌جمهور آمريكا درباره تحولات خاورميانه و اعلام حمايت كشورهاي هم‌پيمان واشنگتن از اظهارات رياست كاخ سفيد، ايتاليا نيز از درخواست اوباما براي تجديد مذاكرات صلح خاورميانه پشتيباني كرد.

فراتینی: ایتالیا از تجدید مذاکرات صلح خاورمیانه استقبال می‌کند

به نقل از خبرگزاري "آكي " ايتاليا، "فرانكو فراتيني "، وزير امور خارجه ايتاليا از اظهارات "باراك اوباما "، رياست‌جمهوري آمريكا مبني بر تجديد مذاكرات صلح ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي و انجام اصلاحات در جهان عرب پشتيباني كرد.

فراتيني در مراسم جشن شصتمين سالگرد دانشكده دفاعي ناتو در رم گفت: من فكر مي‌كنم كه سخنراني رياست‌جمهوري آمريكا در رابطه با چشم‌اندازهاي صلح و امنيت در خاورميانه و آفريقاي شمالي، همان ديدگاهي است كه ما داريم.

وزير امور خارجه ايتاليا ادامه داد: بادي كه از سمت آفريقاي شمالي و خاورميانه در حال وزيدن است، شايستگي حمايت پايدار ما را دارد.

اين اظهارات فراتيني در شرايطي عنوان مي‌شود كه روز پنج‌شنبه هفته گذشته، اوباما در سخنراني خود كه اولين تلاش عمده او به منظور همسو كردن قيام‌هاي خاورميانه با چارچوب منافع ملي واشنگتن بود، از رويكرد جديد آمريكا و مجموعه‌اي از ابداعات راهبردي و اقتصادي با هدف ارتقاء دموكراسي و اصلاحات در منطقه خبر داد.

اوباما در اين سخنراني به طور گسترده به موضوع روابط فلسطين و رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: مرزهاي اسرائيل و فلسطين بايد با توجه به خطوط مرزي سال 1967 ميلادي با مبادلات مورد توافق طرفين پايه‌ريزي شوند به طوريكه مرزهاي ايمن و به رسميت‌شناخته شده دو كشور تعيين شوند.

اين در حاليست كه "بنيامين نتانياهو "، نخست وزير رژيم صهيونيستي، در ديداري كه متعاقب اين سخنراني با اوباما داشت، ايده رياست‌جمهوري آمريكا در رابطه با خطوط مرزي فلسطين و رژيم صهيونيستي را رد كرد و اعلام كرد: چنين عقب‌نشيني، امنيت اسرائيل را به خطر مي‌اندازد و شهرك‌سازي‌هاي اصلي يهود در كرانه باختري را در قلمرو فلسطينيان رها مي‌كند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01