۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۸:۴۵ ب٫ظ

نیکولا معمر و ایفون صالح از جمله این فلسطینیان هستند که در دعوت شاعران فلسطینی نیز نقش بسزائی داشته‌اند. معمر معتقد است که فلسطینیان از طریق شعر و ادبیات به بهترین شکل می توانند حرف خود را به گوش همگان برسانند و از این طریق می‌توانند سرزمین خود را معرفی کنند تا دیگر افراد در دیگ

فلسطین در جشنواره شعر السالوادر

جشنواره جهانی شعر السالوادور روز شش اکتبر شروع به کار کرد. به گزارش سایت جزیره نت دهمین دور از این جشنواره شاهد حضور شاعران فلسطینی است.

این جشنواره که با حضور شاعران بسیاری از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود بعد از ده سال از زمان شروع به کار خود برای اولین بار شاهد حضور شاعرانی از کشور فلسطین است. فخری رطروط یکی از این شاعران فلسطینی است که مقیم کشور نیکاراگوئه است.

از دیگر نکات حائز اهمیت در این جشنواره حضور فلسطینان در بخش تهیه و تدارک این جشنواره می‌باشد. جزیره نت در گزارش مربوط به این جشنواره نوشت که در بخش تهیه و تدارک برنامه‌های دهمین جشنواره شعر السالوادور فلسطینیان نیز شرکت داشته‌اند. نیکولا معمر و ایفون صالح از جمله این فلسطینیان هستند که در دعوت شاعران فلسطینی نیز نقش بسزائی داشته‌اند. معمر معتقد است که فلسطینیان از طریق شعر و ادبیات به بهترین شکل می توانند حرف خود را به گوش همگان برسانند و از این طریق می‌توانند سرزمین خود را معرفی کنند تا دیگر افراد در دیگر کشورها به مسئله بغرنج این سرزمین پی ببرند.

او در مورد عدم حضور شاعران فلسطینی به مدت ده سال در این جشنواره به جزیره نت گفت که مسئولان جشنواره بسیار تلاش می‌کردند اما مسائل سیاسی که وجود داشت مانع از آن می‌شد که تلاش‌ها به ثمر بنشیند و شاعران فلسطینی در این جشنواره حضور داشته باشند. او گفت که نتالی حنظل از شاعران فلسطینی مقیم ایالات متحده آمریکا در دور بعدی جشنواره مذکور حضور خواهد داشت.

دافیلد اسکوبار گالیندو شاعر سرشناس نیز در این دور از جشنواره حضور دارد.

شایان ذکر است که بیش از 250 شاعر از شصت کشور جهان در ده سال اخیر مهمان این جشنواره بوده‌اند که در طی این سال‌ها حتی یک شاعر عرب نیز در میان شرکت‌کنندگان و مدعویین وجود نداشته است. اما پائولیا آگلار دی ارناندس تاکید کرده است که در دوره‌های بعدی این جشنواره، مسئولان قصد دارند که نگاهی مساوی و عادلانه به فرهنگ‌های مختلف جهان داشته باشند. او همچنین اشاره کرد که کوتاهی صورت گرفته شده در این زمینه به خاطر نبود رابطه شاعران عرب روی‌ داده است.

 

زمان انتشار : 1391-03-02