۱۳۹۸/۰۳/۲۷
۱۱:۵۵ ق٫ظ

قاری اعزامی ایران به هندوستان با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در این کشور گفت: مردم هند بسیار مهمان‌نواز بودند و محافل قرآنی خوبی در منطقه «کارگیل» برگزار شد.

قاری ایرانی و خاطراتی از هندوستان

به گزارش الأمه:

 مسعود موحدی‌راد، قاری ایرانی، ماه رمضان امسال به کارگیل، منطقه‌ای شیعه‌‌نشین در شمالی‌ترین نقطه هندوستان، اعزام شد و نخستین دوره مسابقات قرآن مدارس غیرانتفاعی این منطقه را، که اول خرداد ماه برگزار شد، از نزدیک شاهد بود.

وی از کودکی با قرآن انس داشته و در جلسات قرآن، که خانوادگی برگزار می‌شد، حضور می‌یافته است. این قاری ایرانی از ۱۳ سالگی به صورت حرفه‌ای در حوزه قرائت قرآن به فعالیت پرداخت.

خبرنگار ایکنا در هند گفت‌و‌گویی با مسعود موحدی‌راد انجام داده و از او میزان علاقه مردم هند به قرآن و فعالیت‌های قرآنی را جویا شده است. این قاری ایرانی اظهار کرد: تجربیات مطلوبی را از سفر به این کشور کسب کردم و متوجه شدم که مسلمانان هندوستان با قرآن مأنوس هستند و زحمات بسیاری برای رشد افراد در حوزه قرآن کریم کشیده شده است.

وی استقبال مردم کارگیل از خود را ارزنده برشمرد و افزود: محافل قرآنی مطلوبی برگزار شد. می‌توان گفت سطح قرائت قاریان هندی و فعالیت‌های این حوزه مطلوب است.

موحدی‌راد اظهار کرد: مسلمانان هند علاقه زیادی به قرآن دارند و استقبال از برنامه‌ها و محافل قرآنی در منطقه کارگیل این موضوع را به خوبی نشان داد و در حومه شهر کارگیل نیز این استقبال دیده شد.

وی در ادامه به برگزاری محافل قرآنی در مؤسسه امام خمینی(ره) در کارگیل اشاره کرد و گفت: مردم شهر کارگیل بسیار مهمان‌نواز بودند و سؤالاتی درباره نحوه ارتقای وضعیت قاریان هندی از من پرسیده شد که بر حضور استادان در کلاس‌های آموزش قرآن تأکید کردم.

موحدی‌راد در پایان اظهار کرد: قرائت قرآن در هند باید با شیوه‌ای اصولی و پیشرفته پیش برود و با توجه به علاقه‌مندی هندی‌ها این قابلیت وجود دارد که این روند به صورت فراگیر و در کل هندوستان انجام شود. همچنین، گوش‌ دادن به تلاوت قاریان از دیگر اموری است که می‌توان برای رسیدن قاریان هندی به سطح مطلوب از آن بهره گرفت.

منبع: ایکنا