۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۹:۴۵ ق٫ظ

این زن بحرینی ادامه داد: مثلا به ما می‌گفتند؛ شیعه‌های کثیف، شما طرفدار نظام نیستید، شما لیاقت پوشیدن لباس پزشکی و طبابت را ندارید، احمق‌ها! شما کارهای احمقانه‌ی ضد حکومت می‌کنید که اصلا درست نیست.

ماجرای سیلی به صورت این زن بحرینی + عکس

به نقل از مرکز خبر حوزه، همسر دکتر علی‌العکری از مبارزان بحرینی در حالی که آثار ضرب و شکنجه در صورت او پدیدار بود، نحوه دستگیری و دوران اسارتش را تشریح کرد.

این پزشک بحرینی که از زندان‌های رژیم جنایتکار آل خلیفه آزاد شده است، گفت: در حالی که من در اتاق خودم در بیمارستان بودم یک مرد که چهره خود را پوشانده بود از من خواست که از آنجا خارج شوم و تلفنم را روی میز گذاشت و از مریض خواست که از آنجا خارج شود سپس مردی دیگر آمد و از من خواست که با او بروم ما به اتاق خود که کامپیوترم در آن بود رفتیم و آن را مورد بازرسی قرار دادند و درباره چیزهایی از من پرسیدند که من هیچ اطلاعی درباره آنها نداشتم.

* چشم بسته ما را می‌دواندند تا به دیوار بخوریم

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره انگلیسی با اشاره به دوران اسارت خود در زندان دولت بحرین ابراز داشت: سیلی‌های محکمی به صورتم می‌زدند، و به طور بی‌رحمانه به شانه‌ها و پاها و کمرم می‌زدند سپس چشمانم را بستند و ما را وادار می‌کردند که بدویم تا به دیوار اصابت کنیم و ما را وادار می‌کردند که برقصیم و با کلمات بسیار زشت و رکیک به ما فحش می‌دادند و ناسزا می‌گفتند.

* می‌گفتند؛ لیاقت پوشیدن لباس پزشکی را ندارید

این زن بحرینی ادامه داد: مثلا به ما می‌گفتند؛ شیعه‌های کثیف، شما طرفدار نظام نیستید، شما لیاقت پوشیدن لباس پزشکی و طبابت را ندارید، احمق‌ها! شما کارهای احمقانه‌ی ضد حکومت می‌کنید که اصلا درست نیست.

وی در خصوص ارتباط این امر با ماجرای دستگیری و بازداشت همسرش گفت: قطعاً بی ارتباط نیست و هدف آنها ترساندن من و نیز ترساندن همسرم است، زیرا او یکی از شخصیت‌های مهمی است که آنها در دست دارند.

* هیچ خبری از همسرم ندارم

وی افزود: من برای او می‌ترسم، زیرا تاکنون هیچ خبری از او ندارم و نمی دانم که مکان او کجاست و این امکان نیز برای وکیل او وجود ندارد که با او ارتباط برقرار کند و یا تماس بگیرد، اگر من مورد این آزار و شکنجه‌ها قرار گرفتم بی‌شک او بیش از من مورد آزار و شکنجه قرار گرفته، او حدود بیش از یک ماه است که دستگیر شده و نمی‌دانم آنجا چگونه با او برخورد می‌شود من درباره سلامتی او نگرانم و نمی‌دانیم چه نیتی دارند و چه کار می‌خواهند با او بکنند.

* همسرم به وظیفه پزشکی خود عمل کرده است

همسر دکتر العکری گفت: او پزشک است و داشت به وظیفه بزشکی‌اش عمل می‌کرد، او شخصیت سیاسی نیست و همه این‌ها بخاطر مداوای بیماران و دادن مراقبت‌های پزشکی به آنان است و این کار را از روی وظیفه انسان انجام می‌داد او در داشتن روح انسانیت و برخورد‌های انسانی معروف بود.

وی یادآور شد: او در سال 2009 به منظور کمک به مردم غزه آنجا بود و همه می‌دانند که مردم غزه سنی هستند و نه شیعه و حال چه فرقی بین آن موقع و الان دارد؛ آن موقع که او به غزه رفت، شخص پادشاه او را ستایش کرد و روزنامه‌ها و همگان این را می‌دانند و از این نظر فرقی بین غزه و بحرین نیست، او فقط به وظیفه خود عمل می‌کرد.

این پزشک بحرینی تصریح کرد: دنیا باید با نگاهی انسان‌دوستانه و نه با نگاهی سیاسی به آنچه که در بحرین رخ می‌دهد بنگرند.

* بحرین برای آمریکا و عربستان بسیار حائز اهمیت است

وی ادامه داد: بحرین بدلیل عوامل سیاسی با بقیه جاهای دنیا فرق دارد بحرین کشوری است که برای آمریکا و عربستان بسیار حائز اهمیت است.

این زن آزاد شده از زندان بحرین ابراز داشت: آنان باید حداقل حقوق اساسی یک شهروند و پزشک زندانی را در حق آنها رعایت کنند، حق آنهاست که از یک دادگاه عادلانه و دیدار با وکیل خود و نیز نمایندگان حقوق بشر برخوردار باشند، این‌ها باید در یک دادگاه باشد و اگر این شرطهای اساسی در یک دادگاه باشد آنگاه ما می‌توانیم احساس کنیم که آنها در امنیت بسر می‌برند وگرنه عادلانه نیست که دهان‌ها را ببندند.

* خدا با ماست

وی در پایان گفت: هنگامی که در بازداشت بودیم ما را تهدید می‌کردند و به طور وحشیانه کتک می زدند، اکنون نیز متاسفانه جامعه بین الملل با مردم بحرین همراهی نمی‌کند، ولی خدا با ماست.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01