۱۳۹۸/۰۴/۱۲
۱۰:۳۱ ق٫ظ

روز گذشته طی مراسمی، یک مدرسه اسلامی برای دختران مسلمان در حیدرآباد افتتاح شد. در این آموزشگاه قرار است تعالیم مذهبی و غیردینی به زنان مسلمان داده شود.

مدرسه اسلامی دخترانه در حیدرآباد هند افتتاح شد

به گزارش الأمه:

روز یکشنبه یک مدرسه اسلامی با نام «موسسه جامع ریاض الصالحات» برای دختران مسلمان حیدرآباد هندوستان افتتاح شد.

این آموزشگاه با هدف ارائه تعالیم مذهبی و غیردینی برای زنان مسلمان راه اندازی شده است. محمد یوسف اصلاحی از علمای اسلامی برجسته حیدرآباد که در مراسم افتتاحیه این مدرسه اسلامی شرکت داشت گفت: نخستین آیه در قرآن مجید که بر پیامبر نازل شد آیه «بخوان» بود. آموزش نقشی حیاتی در ساختن شخصیت هر فردی ایفاء می کند و همراه ساختن آموزش کلامی با دانش دینی نیاز جامعه امروز است. دانشی که بتواند فرد را بیش از همه به خالق خود نزدیک سازد بهترین دانشی است که یک انسان می تواند کسب کند.

وی با تاکید بر این که در تاریخ اسلام زنان متعددی، توانایی ها و تخصص هایشان را در زمینه های مختلف نشان داده اندگفت:هیچ چیز ارزشمند تر از زنان نیست که بهشت زیر پایشان است. و لازم به گفتن نیست که آینده جامعه بر زانوی مادران قرار گرفته است.

گفتنی است در این مراسم علمای اسلامی حیدرآباد از جمله مفتی صادق محیی الدین فهیم، استاد دانشگاه محسن عثمانی ندوی، مفتی محبوب شریف نظامی، محمد اظهرالدین، حافظ رشادالدین و ایجاد محی الدین وسیم حضور داشته و برای شرکت کنندگان به سخنرانی پرداختند. شرکت کنندگان از اقشار مختلف جامعه در این گردهمایی حضور داشتند.

 

منبع: حوزه نیوز