۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۸:۴۲ ب٫ظ

'غسان بن جدو' مدير شبكه الجزيره در بيروت كه اخيرا در اعتراض به سياست هاي اين شبكه در قبال حوادث سوريه و بحرين از سمت خود استعفا كرده، تأكيد كرد: هركس در افزايش بحران هاي سوريه نقش داشته باشد، بايد در مقابل خداوند پاسخگو باشند.

مدیرشبکه الجزیره درلبنان:عاملین بحران سوریه بایدمقابل خداپاسخگوباشند

غسان بن جدو مدير شبكه الجزيره در بيروت در مراسم خداحافظي از همكارانش در شبكه الجزيره درجمع خبرنگاران با ابراز نگراني نسبت به آينده منطقه با توجه به ناآرامي هاي موجود افزود: تظاهرات حق مردم سوريه است هر چند كه من از موضع ملي اين كشور نيز حمايت مي كنم چراكه تهديد سوريه يعني تهديد مقاومت؛ اميدوارم اين ناآرامي ها از طريق گفتگو داخلي به شكل جدي زودتر خاموش شود.

وي در خصوص علت تصميم خود براي ترك كار رسانه اي گفت: قصد دارم در ضاحيه جنوبي بيروت چند كافه داير كنم چرا كه اين منطقه نشانه عزت، پايداري و شرف است.

جدو با اشاره به اينكه استعفايش در نتيجه خصومت شخصي با كسي نبوده، تأكيد كرد: در مقابل برخي درخواست ها هم حاضر نشدم كه طبق قانون كار دو ماه اضافي در شبكه الجزيره بمانم؛ اين معقولانه نيست كه كسي استعفا بدهد و درعين حال به خاطر قانون اداري مجبور به ادامه كار باشد.

وي بدون وارد شدن به جزئيات عوامل استعفاي خود افزود: با اداره الجزيره متعهد شدم كه اسرار مأموريتم و اين شبكه صرفا بين ما بماند و با همان احترام قبلي كه وارد آن شدم از آن خارج شوم.

 

وي تصريح كرد: در حال حاضر به شكل كامل از رسانه هاي خبري خداحافظي كردم و شايد در آينده به سمت رسانه هاي خبري برگردم؛ البته بعد از استعفا چندين درخواست همكاري از طرف رسانه هاي خبري خارجي و داخلي دريافت كردم ولي در حال حاضر نمي خواهم كار رسانه اي را ادامه دهم.

گفتني است جدو هفته گذشته در اعتراض به سياست دوگانه شبكه تلويزيوني الجزيره نسبت به پوشش خبري نسبت به تحولات كشورهاي عربي به خصوص در بحرين از منصب خود به عنوان مدير اين شبكه در بيروت استعفا داده بود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01