۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۱۱:۵۸ ب٫ظ

6 حزب فنلاند روز گذشته مذاكرات در جهت تشكيل دولت ائتلافي را آغاز كردند.

مذاکرات احزاب فنلاند در جهت تشکیل دولت ائتلافی

به نقل از خبرگزاري اتريش، 6 حزب از مجموع 8 حزب پارلمان فنلاند از روز گذشته گفت وگوهاي زودهنگام در زمينه تشكيل دولت ائتلافي را آغاز كردند.

بر اساس اين گزارش، اين مذاكرات كه به رياست "ييركي كاتينن " رئيس حزب محافظه كار برگزار شد، 2 حزب مطرح دانماركي كه يكي در انتخابات 17 آوريل (28 فروردين) شكست خورد و ديگري موسوم به "فنلاندي‌هاي واقعي " توانست آراي قابل توجهي كسب كند و هم اكنون نيز به عنوان حزب مخالف فعاليت مي‌كند، حضور نداشتند.

هدف از اين گفت‌وگوها تشكيل ائتلاف رنگين كمان به رياست سوسيال‌دموكرات‌ها و ايجاد دولتي شبيه به دولتي است كه در فاصله سالهاي 1995 تا 2002 در فنلاند قدرت را در دست داشت.

در انتخابات سراسري فنلاند حزب محافظه كار اين كشور موفق شد 20.4 درصد آرا را به دست آورد. سوسيال دموكرات‌ها پس از محافظه‌كاران با به دست آوردن 19.01 درصد آرا بيشترين ميزان راي را كسب كردند. حزب موسوم به "فنلاندي‌هاي واقعي " به رياست "تيمو سويني " نيز در اين انتخابات قدرتمند ظاهر شد و 19 درصد آرا را به دست آورد.

به قدرت رسيدن اين احزاب كه گرايش‌هاي ملي‌گرايانه دارند، نگراني‌هايي را مبني بر تاثير منفي بر روابط فنلاند با اتحاديه اروپا به دنبال داشته است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-05