۱۳۹۷/۱۰/۰۴
۱۲:۰۹ ب٫ظ

«محمود هباش»، قاضی القضات فلسطین و مرکز تحقیقات فرهنگ، تاریخ و هنر جهان اسلام(ارسیکا) وابسته به سازمان همکاری اسلامی تفاهم‌نامه‌ای را به منظور نخستین چاپ «مصحف مسجدالاقصی» امضا کردند.

مصحف مسجدالاقصی؛ نخستین نسخه فلسطینی قرآن

به گزارش الأمه:

محمود هباش، مشاور امور دینی  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این  باره گفت: بعد از پایان کتابت مصحف مسجدالاقصی و تأیید یک نسخه از آن از سوی مراجع دینی و در رأس آنها الازهر و بازنگری و بررسی دقیق تمامی جوانب مربوط به آیات و سوره‌های آن، اقدامات لازم برای چاپ نخستین مصحف فلسطینی را آغاز کرده‌ایم و امیداوریم سال ۲۰۱۹ میلادی، سال «مصحف مسجدالاقصی» باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت این طرح بزرگ نزد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و صدور دستوراتی مبنی بر به کارگیری همه امکانات در این راستا، توضیح داد: نسخه فلسطینی قرآن، نام «مسجدالاقصی» قبله نخست مسلمانان را با خود حمل می‌کند که این تأکیدی بر ارتباط کتاب خدا و آیات آن با این سرزمین مقدس و به‌ویژه حرم قدسی محل عروج پیامبر اسلام به آسمان است.
 
 
تفاهم نامه همکاری برای چاپ مصحف مسجدالاقصی
 
 
 
وی همچنین اظهارکرد: ارتباط مسجدالاقصی و حرم مکی از ارکان عقاید اسلامی و تأکیدی بر اسلامی‌بودن قدس به‌عنوان پایتخت ابدی فلسطین و پایتخت معنوی همه مسلمانان در جهان اسلام است.

هباش تصریح کرد: مرکز ارسیکا عهده‌دار حمایت هنری، لوجستیکی و مشاروه‌های لازم برای چاپ و تزیین مصحف مسجدالاقصی بر اساس نسخه خطی آن که به قلم «ساهر کعبی»، خطاط فلسطینی نگاشته شده و مالکیت آن برای دولت فلسطین است.

وی در ادامه افزود: باب همکاری برای افراد و مؤسساتی که بخواهند در این تلاش اسلامی ـ تاریخی مشارکت داشته باشند، باز است.

منبع: ایکنا