۱۳۹۹/۰۳/۱۳
۹:۳۸ ق٫ظ

شخصیت جهانی امام خمینی(ره) با اجرای مصاحبه‌های زنده با شخصیت‌های برجسته عراقی در بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی این کشور، معرفی می‌شود.

به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) صورت می‌گیرد؛

معرفی شخصیت جهانی امام خمینی(ره) در بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی عراق

به گزارش الأمه:

به مناسبت فرارسیدن سی‌ویکمین سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و با توجه به وضعیت کنونی در کشور عراق و منع تردد و شیوع ویروس کرونا و وجود تجمعات اعتراض‌آمیز در برخی شهرهای مختلف عراق، نشستی جهت برنامه‌ریزی و تأمین محتوای واحد و تأثیرگذار جهت انعکاس هرچه با شکوهتر سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در محل رایزنی فرهنگی ایران در عراق، برگزار شد.

در این نشست که حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق و مسئولین گروه‌های فرهنگی مقاومت، مراکز و مؤسسات فرهنگی عراق و دیگر کارشناسان مرتبط حضور داشتند، مسائل مربوط به برگزاری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در محل‌های از پیش تعیین شده شهرهای مختلف عراق و در فضای مجازی تمام گروه‌های مقاومت و مؤسسات همسو و کانال‌های فضای مجازی مرتبط و فعال این نمایندگی و خانه فرهنگ کشورمان، بیان و تبادل نظر شد.

رونمایی از کتاب‌های جدید نمایندگی فرهنگی ایران در بغداد که به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) به چاپ رسیده به نام‌های الرسائل العائلیه لسماحة الامام الخمینی(ره) و الاخلاق الاسریة لسماحة الامام الخمینی(ره) و توزیع کتاب عصر الامام الخمینی(ره) به همراه نامه رسمی نمایندگی فرهنگی ایران در بغداد به تمام شخصیت‌های تراز اول کشور عراق و فرهیختگان علمی، دینی و ... از جمله این اقدامات است.

همچنین، تشریح و تبیین سیاست‌های حضرت امام خمینی(ره) در خصوص حوزه‌های علمیه نجف و قم به واسطه تشریح کتاب (النظام السیاسی فی الاسلام)، چاپ پوسترهای مناسب جهت شهرهای کربلا، نجف، بغداد، دیاله، بصره، سلیمانیه و اربیل از فعالیت هایی است که در ایام رحلت امام خمینی انجام خواهدشد.

تنظیم کاروان خودرو در شهرهای دیاله، کربلا، نجف و بغداد (داخل شهرها) با حمل عکس تمثال حضرت امام(ره) و پلاکاردهای در خصوص توزیع سبدهای کمک معیشتی به نام امام خمینی(ره) که توسط گروه‌های خیر عراقی و گروه‌های مقاومت و حشد الشعبی آماده شده است.

انجام فعالیت‌های فرهنگی به صورت طراحی پوستر، بنر، کلیپ، کتاب‌های حضرت امام(ره) و سخنان بزرگان درباره شخصیت حضرت امام(ره) و ... در فضای مجازی، تنظیم و هدف گذاری فعالیت‌های فرهنگی لواء الخدمه کربلا ـ لواء الخدمه نجف اشرف ـ لواء الخدمه بغداد، تنظیم و بررسی فعالیت‌های مؤسسه‌های فرهنگی با اجرای فضای سازی میدانی توسط گروه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی جام امام (ره)، برگزاری مسابقه اربعون حدیث و برنامه‌های پخش زنده در بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی عراق با اجرای مصاحبه‌های زنده با شخصیت‌های برجسته عراقی درباره شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در روز رحلت صورت می‌گیرد.

منبع: حوزه نیوز